Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Ventilation  (lĂ€st 2005 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad ChristianB

Ventilation
« skrivet: december 09, 2009, 10:35:51:51 »
Hej, har planer pĂ„ att bygga om min murade pool till inomhuspool i anslutning med villan och garaget byggritningarna e sĂ„ gott som fĂ€rdiga. Sitter nu hĂ€r och funderar pĂ„ ventilationen man vill ju inte bara pumpa ut all varmluft vill ha nĂ„n typ av vĂ€rmeĂ„tervinning. Pratade med nibe om min frĂ„nluftsvĂ€rmepump men den skulle inte hĂ„lla pga av kloret. Hur har ni som har byggt inomhuspool löst eran ventilation?  Ska gjuta platta mark med golvĂ€rme runt poolen 300mm isoleringvet ej vad jag ska ha för golv Ă€n. Ni som har klinkers runt poolen blir inte det halt?  mvh Christian

Utloggad Erica

SV: Ventilation
« Svar #1 skrivet: december 09, 2009, 23:48:25:25 »
Vi har ventilation med en vÀrmevÀxlare som vÀrmer tilluften med hjÀlp av frÄnluften. Det fungerar bra numera nÀr vi tÀcker över poolen nÀr vi inte anvÀnder den. De första mÄnaderna som vi hade poolen sÄ hade vi den öppen jÀmnt men dÄ gick det dels Ät mycket mera el, dels fick vi en massa kondens/fukt att ta hand om. Numera Àr det inga sÄdana problem alls och avfuktarna behöver bara vara pÄ vid bad och en stund efter att vi badat fÀrdigt. Ventilationen har tvÄ lÀgen, ett med lite luft nÀr vi inte badar och sedan ett med full fart nÀr poolen anvÀnds.

Vi har klinker runt poolen men en sÀrskild halkskyddad sort med liksom lite sandkorn i ytan. Det fungerar jÀttebra och upplevs inte som halt, plus att det ku Àr tÄligt mot det mesta.

Utloggad ChristianB

SV: Ventilation
« Svar #2 skrivet: december 10, 2009, 20:29:14:14 »
Tack för svaret, nu ska jag börja leta vettig vÀrmevÀxlare till vettigt pris. mvh Christian

Svenska kvalitetspooler som hÄller vad de lovar! 50 Är av innovation och norrlÀndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme