Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ämnet har varit upp ett antal gånger på http://www.varmepumpsforum.com med flera forum.Det finns ett antal grundläggande problem med negativa inlägg om en leverantör (rsjowa har tagit upp ett). Ett annat problem är värderingen av informationen. Är informationen som skrivs saklig eller är det något som är skrivet som en sorts hämnd för att man inte blev nöjd med jobbet eller varan.Vem har rätt eller fel? Normalt är man ju två i en konflikt och vem har då rätt? Har kunden alltid rätt eller kan leverantören ibland ha rätt? Oftast så får det som är skrivet stå oemotsagt vilket gör att det blir en "sanning" även om det kan vara direkt felaktigt. För att det ska kunna fungera med omdömmen och kritik (både positiv och negativ) överhuvudtaget så måste det finnas en möjlighet för båda parter att komma till tals. Vem ska i så fall se till att ett sådant system verkligen fungerar? Du kommer aldrig kunna övertyga forumets ägare att det är vettigt att kunna ge den typen av kritik. Den anda gången det skulle släppas igenom är när du kan bevisa att du har rätt med t.ex ett utslag hos KO eller i domstol.Sen har vi alla en gång i tiden godkänt forumets regler. Nu hittar jag inte dessa men jag tror inte dom skiljer ssig från de regler som finns här http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5194.0
Min intention är inte att övertyga forumets ägare (samma som till Värmepumpsforumet) om att kunna ge den typen av kritik.Jag vill bara få klarhet i varför man inte kan få skriva vad man tycker om "Nisses Poolservice".Man kan ju skriva att man tycker en viss produkt, pump eller annan utrustning som man upplever är skit.Som jag tolkar det så kan man ge positiv kritik för ett visst företag men man får inte ge negativ.......Konsekvens, konsekvens.........
Vill nog också säga att ju mer aktiv du är på forumet och i debatter desto mer trovärdighet vinner du i din argumentation/inlägg. För den vane forum-läsaren tror jag nog att man klarar av att bortse från helt anonyma och skumma påståenden om olika produkter... eller i vart fall låta dessa kommentarer ha en lägre tyngd jämfört med en som gjort 1000-tals inlägg.
[...]Jag under alla dessa år som medlem på dessa forum inte varit med om att några företag reggat alias för att höja sina egna produkter till skyarna. [...]
[...]Du vet inte så mycket om mig rsjowa som du skriver, vad vill du veta?Jag vet inte så mycket om dig heller och är inte heller intresserad, mitt intresse ligger på hur man kan ha bäst nytta av sin pool och få tips och samtidigt dela med sig av sina egna erfarenheter.No hard feelings men blir lite fundersam när jag "påhoppas" för att jag inte skrivit tillräckligt många inlägg för att vara trovärdig, trovärdighet bygger inte på antal inlägg, det bygger på helt andra saker som t.ex saklighet, fakta och en förmåga att vara tydlig i sin kommunikation.[...]
[...]Jag kommer efter detta inlägg att avregistrera mig som användare på detta forum då jag anser att det inte uppfyller de krav jag har på saklighet och fakta.