Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: krossat glas i inomhuspool  (lĂ€st 2609 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad emelie

krossat glas i inomhuspool
« skrivet: augusti 25, 2009, 17:06:42:42 »
Hej, det Àr sÄ att för ungefÀr en vecka sen hade jag en fest hemma och det slutade med ett krossat glas i poolen.
Skulle vara tacksam om nÄgon kunde hjÀlpa mig och ge mig nÄgra tips pÄ vad jag ska göra.
MÄste jag tömma poolen? Jag har fÄtt upp det mesta av glaset men eftersom det Àr i vatten sÄ Àr det svÄrt att fÄ upp allt sÄ jag Àr orolig över att det ska vara farligt om det Àr smÄskÀrvor kvar.

Hur mycket skulle det kosta att tömma den?

Som sagt, vÀldigt tacksam för svar :)
« Senast Ă€ndrad: augusti 25, 2009, 21:55:03:03 av emelie »

Utloggad suezen

SV: krossat glas i inomhuspool
« Svar #1 skrivet: augusti 25, 2009, 22:34:46:46 »
Jag hade bottensugit den ett flertal gÄnger mycket noga, om det Àr en linerpool fÄr du ta det vÀldigt försiktigt. Jag Àr inte sÀker pÄ att det skulle vara sÄ mycket enklae att fÄ upp allt med poolen tömd. NÀr det gÀller kostnaden sÄ Àr den vÀl ca 10:- per kubikmeter vatten (skiljer sig mellan olika komuner) sedan ska ju det vÀrmas upp och kemikalier ska i.

Utloggad emelie

« Svar #2 skrivet: augusti 26, 2009, 17:27:19:19 »
Okej, fÄr ta och göra det.
Tack för svaret :)

Utloggad Erica

« Svar #3 skrivet: september 23, 2009, 14:30:44:44 »
Krossat glas i poolen Ă€r tufft att fĂ„ bort, i vart fall om det handlar om vinglas eller nĂ„got liknande som ger tunna bitar. Avgörande Ă€r ju om ni har liner i poolen eller inte. Är det liner gĂ€ller det ju att inte punktera denna - en vass glasbit gör ju lĂ€tt ett hĂ„l. Är det hĂ„rd botten utan liner, typ betong eller metallpool, sĂ„ Ă€r det ju lĂ€ttare. DĂ„ kan man ju bĂ„de bottensuga noggrant och anvĂ€nda hĂ„ven för att skimma lĂ€ngs bottnen. TyvĂ€rr Ă€r glasbitar rĂ€tt tunga i förhĂ„llande till sin storlek sĂ„ sugen fĂ„r inte alltid tag i dem. I det avseendet Ă€r ju hĂ„ven bĂ€ttre men det gĂ€ller ju att man lyckas fĂ„ in bitarna.

Vi rÄkade ut för samma sak en gÄng och vi lyckades fÄ rent frÄn glas utan att tömma poolen. Men det tog en del arbete att fixa det, hÄven plus en borste med lÄngt skaft för att borsta in bitarna i hÄven funkade rÀtt bra. Men det var ÀndÄ ett par bitar som vi sedan kÀnde med fötterna nÀr vi badade, men dÄ var de sÄ pyttesmÄ att man inte skar sig pÄ dem. En annan sak var ju att förhindra folk att skÀra sig under festen dÄ fortfarande glaset lÄg kvar (poolen har en hÄrd botten sÄ för poolens del var det ingen risk). Det hÀr badet var ett "icke inplanerat bad", d.v.s. en del gÀster hade roat sig med att knuffa i varandra. MÀnnen hade ju mestadels skor pÄ sig, kvinnorna hade vÀl oftast sparkat av sig dem, i vart fall om de hade högklackade. SÄ vi fick ge vÄra gÀster den lite lustiga uppmaningen att ha sina skor pÄ sig om de ville vara i poolen, nÄgot som de lite skrattande Ätlydde :) Men gör aldrig sÄ i en linerpool, höga klackar kan punktera poolen !

Svenska kvalitetspooler som hÄller vad de lovar! 50 Är av innovation och norrlÀndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme