Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Hej!Är de 182 000 utan Folkpools montering gissar jag?
Nu blev det ju att jag bygge pool i leca och gjorde mycket själv, men innan vi bestämde oss för det så tog vi in ett par offerter på 8x4 pool, bla hos folkpool.Då hade vi ingen jetstream, men annars komplett med pool, belysning, teknik, överdrag, värmepump och montering skulle de ha 189 000. Då skulle vi dessutom ha fått rabatt på detta priset (ca 10%) så lägg till de för "ordinarie" pris. Men sen vet man hur mycket de snackar så jag tror inte vår rabatt var någon egentlig rabatt...Till detta kommer ju sen kostnade för grävning, trädäck mm.Sen kan du ju själv jämföra om du tycker du fått ett bra pris. Men för monteringen i sig skulle de ha ca 33000 kr.
Så jämfört med folkpool 189000+ grävning+ eventuella kostnader för elektriker mm så sparar man väl en 80-90000 kr på att göra det själv + att du får stommen i sten som jag föredrar.
Citat från: pool09 skrivet augusti 16, 2009, 23:15:50:50 Hej!Är de 182 000 utan Folkpools montering gissar jag?Korrekt. Jag ska göra en del jobb med dränering, paddning osv själv, sen tar jag hjälp av min lokala folkpool-återförsäljare att plocka ihop poolstomme, sätta i liner och koppla in alla anslutningar. För mig känns det skönt att "proffs" gör detta, och att jag får garanti på jobbet om det är nåt strul. Skulle gärna göra det själv, men saknar tid helt enkelt (Misstänker också att det tar typ 5 ggr längre tid att montera poolen för mig jämfört med poolmontören som jobbar med detta dagligen)