Grattis och vad avundsjuk jag blir

Jag har kämpat med grumligt vatten de senaste dagarna. Har en intexpool på 19 m3 med patronfilterpump. Har kört med aktivt syre och chockat med det utan resultat. Har därefter chockat med klor ett par ggr.
Efter första omgången med flockningsmedel och dammsugning med den usla utrustningen blev det förstås värre. Efter tips på forumet så flockade jag igår och har ikväll stått och sugit med en slang i ett par-tre timmar... Dammet är i princip omöjligt att få upp med slangen eftersom det ligger som en matta över hela poolbotten. Däremot fick jag upp de värsta flockarna. PH-värdet har gått upp och ner som en jojo. Chocken höjer och flocken sänker.
Ingen idé att använda "dammsugaren" som bara sprider ut skiten ändå, så jag gnuggade lite med borsten istället.
Resultatet: Grumligt vitt vatten

Nu ger jag upp och skaffar en sandfilterpump till nästa säsong + en bra dammsugare. Pumpen har gått dygnet runt och jag har varit så duktig och bytt patronfilter två gånger per dag, men...

Ungarna får gärna bada om de vill för det kan banne mig inte finnas en enda bakterie kvar!
Mvh/ Nita