Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
[...]Mitt tips till någon som inte vill ha en linerpool: Flytta till spanien och köp en gjuten pool med glasmosaik. Kostar lika mycket som en linerpool/PP-pool/glasfiberpool gör i Sverige.
Finns det något liv utanför poolandet? Skulle väl inte vara alltför orolig om du hade valt linerpool. Det är ganska vanligt med linerpooler på offentliga anläggningar såsom campingar osv och de har säkert uppåt 1000 badande per dag vilket mer än 200 ggr mer än vad som badar in min pool på en dag. Givetvis är det också vanligast med linerpool i Sverige av olika anledningar, men varför göra som alla andra? [...]
[...]Kanske dags för folket på poolforum att spåna på en helt ny poollösning? En som är helt anpassad för det svenska klimatet? Man borde kunna producera någon form av pool som är anpassad för de nordiska klimatförhållandena med tjäle och röreslse i mark på ett billigt sätt här i Sverige borde man tycka, men det kanske inte finns någon marknad för det.
Kan man tänka sig en "liten" pool (transportproblem när de blir stora), visst, men jag tycker inte att man skall kompromissa med storleken bara för att köpa en plastpool i tron att den skulle hålla längre eller vara bättre än en konventionell svensk poolkonstruktion, typ folkpool eller Svenska Poolfabriken.
OK, jag har mest bara sett mindre plastpooler säljas, och misstänker att det har med fraktproblematiken att göra, men jag kan, som sagt i tidigare inlägg, ha fel.Kanske beror det på att de större poolerna blir både dyra att köpa och frakta och därför är sällsynta?Får man fråga hur den transporten gick till?