Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
HejÄr också i pooltankar. Hur har du tänkt göra med värmen? Saknar den i din kalkyl. Tänkte också på priset på montering och grävning från Folkpool. Låter riktigt bra. Jag har fått ett uppskattat pris på 100 000 - 120 000. Bara sand i marken och massan kan de direkt köra över till grannen! Hur kan det skilja så mycket?hälsningar Sälis
Citat från: sälis skrivet juli 24, 2009, 08:42:08:08 HejÄr också i pooltankar. Hur har du tänkt göra med värmen? Saknar den i din kalkyl. Tänkte också på priset på montering och grävning från Folkpool. Låter riktigt bra. Jag har fått ett uppskattat pris på 100 000 - 120 000. Bara sand i marken och massan kan de direkt köra över till grannen! Hur kan det skilja så mycket?hälsningar Sälis Hej Sälis!Värme inkluderat i min enkla kalkyl:Värmen igår i Folkpool-kalkylen form av hygglig luftvärmepump, Hayward Powerline 88 (8,8 kW), ca 25 000 kr (dyrt). I PP-poolen blir det i så fall Värmepump 9,9 Kw THP 100, ca 16 000 kr.Entreprenad: Ca 25 000 kr till grävare, lastbil, singel/makadam/stenmjöl och ca 25 000 kr för att kunnigt folk ska montera poolen, liner, kopplingar osv. Allt inkl moms. Antar att det inte går åt så många timmar för 2 st erfarna att montera en folkpool? Dock är min folkpoolsåterförsäljare väldigt flexibel, och låter mig göra olika delmoment om jag vill komma ner i tid/peng, vilket jag uppskattar skarpt (då jag inte tycker om att bli lurad på tid )
Kan inte undgå att fråga hur man mäter kvalitetskänslan när man badar. Jag har badat i glasfiberpool, linerpool, pool med glasmosaik och målad betong. Kan inte påstå att jag upplevt någon skillnad i "kvalitetskänsla" på badandet mellan dessa. Tyckte formulering var så rolig så att jag var tvungen att kommentera det. [...]