Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Poolprojekt capri bauhaus  (lĂ€st 6136 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad conza

Poolprojekt capri bauhaus
« skrivet: juli 06, 2009, 12:09:55:55 »
Var inne pĂ„ bauhaus i helgen o bestĂ€llde mig en pool  <antman> :D ;D ..  

Liten frĂ„ga angĂ„ende underarbete..  jag har haft en grĂ€vmaskin hemma som grĂ€vt bort all matjord eftersom jag Ă€ven ska bygga in ett altandĂ€ck runt poolen.  Som jag har förstĂ„tt det sĂ„ ska inte underarbetet till poolen överstiga marknivĂ„n runt om ...  sĂ„ hur jag Ă€n gör nu sĂ„ kommer ju poolen grund ligga över marknivĂ„ !!!!!!!!!  Och grĂ€va ner resten för han Ă€r nog o glömma dĂ„ det Ă€r massa stora sten..

Min ide Ă€r o bygga en ram av tryckt trĂ€ pĂ„ 4.5*4,5 m som jag sen vĂ€ger upp , fyller den med 6-8cm krossgrus som jag paddar, sen 5-6 sen stenmjöl som jag paddar , o slutligen lite frigolit o byggplast...  

vad tror ni om det ?? kan det  funka ?? elller bör jag försöka mig pĂ„ o grĂ€va ut ...

TĂ€nkte jag skulle följa upp i trĂ„den under byggets gĂ„ng med lite bilder ..  RĂ€knar med o börja med underarbetet nu i veckan sĂ„ ge mig gĂ€rna sĂ„ mycket tips o rĂ„d ni kan om hur jag ska bĂ€ra mig Ă„t..  
« Senast Ă€ndrad: juli 11, 2009, 16:04:40:40 av conza »

Utloggad conza

SV: Poolprojekt capri bauhaus
« Svar #1 skrivet: juli 10, 2009, 16:59:47:47 »
SĂ„ idag har jag börjat med underarbetet..    Första lagret en hel del kross sand, eftersom marken lutar lite sĂ„ varierar tjockleken mellan kanske 5-10cm sand, pĂ„ det ligger det ca 4-5cm stenmjöl ..  har paddat allt eftersom sĂ€rkert 5 gĂ„nger nu ..  Imorgon ska jag lĂ€gga ut rör och dra över det ett par gĂ„nger till sĂ„ att det blir 100%...   Det som oroar mig lite Ă€r att kanterna kan ge vika ??  Vad tror ni ??
Kolla pÄ bilderna sÄ ser ni att jag mÀrkt ut vart poolen ca ska stÄ, och hur höga kanterna Àr ??

Reglarna pĂ„ bilderna har jag haft nĂ€r jag grovplanerat sĂ„ att man hade nĂ„t o gĂ„ efter ... 

SĂ„ vad tycker ni Ă€n sĂ„ lĂ€nge ser det bra eller anus ut :) ?? 

Edit::  Hur fasen lĂ€gger man in bilder..  Ds

Utloggad Fia

• DignitĂ€r
  • Stad/land: VĂ€rmland
  • Antal inlĂ€gg: 3121
  • Total likes: 4
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: juli 10, 2009, 19:40:11:11 »
Hej conza.

HÀr kan du lÀsa om hur man lÀgger in kort. TvÄ sÀtt beskrivs.

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=218.0
Det finns en pool för alla trÀdgÄrdar och plÄnböcker, det gÀller bara att hitta rÀtt.

Utloggad conza

« Svar #3 skrivet: juli 11, 2009, 16:06:10:10 »
SĂ„ nu har jag lyckats med bilderna..  PĂ„ bilderna Ă€r det inte helt fĂ€rdigt ..  kan ta lite nya bilder imorrn ..
Men vad tror ni ?? ser det bra ut ..

Utloggad conza

« Svar #4 skrivet: juli 11, 2009, 21:21:29:29 »
Just det en annan frĂ„ga... Hur stor fĂ„r felmarginalen vara pĂ„ underarbetet ??  SĂ€g en dia pĂ„ 4 meter , hur mycket fĂ„r det skilja ??? 

NÀr jag har gjort grov arbetet pÄ mitt underarbete sÄ la jag ditt rör som jag vÀgde med ett hultafors vattenpass pÄ 1.5m , dÀr varje streck pÄ glaset motsvarar 1,5mm pÄ 1.5 m . Lyckades fÄ det sÄ att det till 90% Àr max ett streck fel , men pÄ nÄt stÀlle gick det bara inte .. rören kanske Àr lite krokiga .

Utloggad conza

« Svar #5 skrivet: augusti 11, 2009, 11:11:42:42 »
SĂ„ hĂ€r blev det ....     Det som Ă€r kvar att göra till nĂ€sta Ă„r Ă€r::    Belsyning i bĂ„de trĂ€dĂ€ck och pool, nĂ„n typ av pooltrapp, lĂ„dan pĂ„ bilden Ă€r en högst provisoriskt "pumphus"  tills jag har bestĂ€mmt mig för om jag ev ska gömma den under den kommande trappen eller leda in i kĂ€llaren. RĂ€cken ska det ocksĂ„ till nĂ„gra st , utomhusdusch och nartuligtvis solvĂ€rme till poolen.... 

SĂ„ vad tycks ??

Utloggad Fia

• DignitĂ€r
  • Stad/land: VĂ€rmland
  • Antal inlĂ€gg: 3121
  • Total likes: 4
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: augusti 11, 2009, 17:47:34:34 »
Ser jÀttebra ut!! O0
Det finns en pool för alla trÀdgÄrdar och plÄnböcker, det gÀller bara att hitta rÀtt.

Utloggad Nraloop

« Svar #7 skrivet: augusti 11, 2009, 18:17:09:09 »
Snyggt jobbat  O0

mvh
Nraloop
mvh
Nraloop

Svenska kvalitetspooler som hÄller vad de lovar! 50 Är av innovation och norrlÀndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme