Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Poolprojekt  (lĂ€st 1647 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad conza

Poolprojekt
« skrivet: juni 22, 2009, 12:11:14:14 »
TĂ€nkte grĂ€va ner en ovan marks pool  , pga utrymmesbrist sĂ„ tĂ€nkte jag mig en pool pĂ„ 3m/dia och ca 1,20 djup.
Har kollat lite pÄ poolbutiken i lunds utbud , nÄn som har nÄn efarenhet utav dom och kvaliten pÄ deras pooler ?, enligt dom ska det inte vara nÄgra prb o grÀva ner den ..

Behöver man verkligen lÀgga drÀnerings rör för en sÄn liten pool som man grÀver ner ca 0,8 m ???

Bomba mig med info och tips, grÀvmaskinen kommer hem denna vecka sÄ jag mÄste ha rÀtt mycket klart för mig ..

MVH
Conny

Utloggad ronson

• DignitĂ€r
  • Stad/land: JĂ€mjö
  • Antal inlĂ€gg: 860
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • 2013: Pumpbyte o reparation av VP
    • Visa profil
    • RonsonÂŽs poolbygge
SV: Poolprojekt
« Svar #1 skrivet: juni 22, 2009, 20:58:41:41 »
Det beror ju helt pÄ hur djupt grundvattnet ligger hos dig o vilken jordtyp du har. SjÀlv la jag i drÀnering, men kommer troligtvis aldrig att behöva anvÀnda den pga mycket vÀldrÀnerande sandjord.

Men som sagt, inte mÄnga kronor det kostar att göra drÀnering sÄ jag skulle rekommendera att göra det för sÀkerhets skull.

BerÀtta gÀrna mer hur du tÀnkt dig ditt underarbete.

/ronson
Storpool 7.6x4.5 frÄn JoF, dubbla VP (4+4kW), Klor
Poolbygge : http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2056.0

Utloggad conza

SV: Poolprojekt
« Svar #2 skrivet: juni 23, 2009, 06:17:54:54 »
Det beror ju helt pÄ hur djupt grundvattnet ligger hos dig o vilken jordtyp du har. SjÀlv la jag i drÀnering, men kommer troligtvis aldrig att behöva anvÀnda den pga mycket vÀldrÀnerande sandjord.

Men som sagt, inte mÄnga kronor det kostar att göra drÀnering sÄ jag skulle rekommendera att göra det för sÀkerhets skull.

BerÀtta gÀrna mer hur du tÀnkt dig ditt underarbete.

/ronson

TÀnkt grÀva ett hÄl pÄ ca 4m/dia , 1m djupt .. fylla ca 10cm krossgrus , sen 10cm stenmjöl vÀga av o padda utav bara h-lvete . Behöver man som dom rekomenderar fylla igen med mager betong ?? ..

Hur gör man med pumpar mm över vintern ??

/Conny

Svenska kvalitetspooler som hÄller vad de lovar! 50 Är av innovation och norrlÀndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme