CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Elvärmare till 12 kubik?  (läst 2117 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad majonasen

Elvärmare till 12 kubik?
« skrivet: maj 27, 2009, 15:42:37:37 »
Jag har i dag en rund ovanmarks pool på 12 kubik. Poolen är delvis nedgrävd ca 0,70 och isolerad runt om och till detta har jag även en solpanel på 5 kvadrat. Men för att kunna förlänga säsongen och även ha jämn temp under molniga dagar så har jag funderingar på att komplettera med Pahlens elektriska värmare på 3 kw. Tror ni att den är för klen och att det är bortkastade pengar eller kommer den att tillföra ett antal grader.  <hmm>

Poolgiganten

Utloggad William

SV: Elvärmare till 12 kubik?
« Svar #1 skrivet: maj 27, 2009, 15:46:38:38 »
Jag har i dag en rund ovanmarks pool på 12 kubik. Poolen är delvis nedgrävd ca 0,70 och isolerad runt om och till detta har jag även en solpanel på 5 kvadrat. Men för att kunna förlänga säsongen och även ha jämn temp under molniga dagar så har jag funderingar på att komplettera med Pahlens elektriska värmare på 3 kw. Tror ni att den är för klen och att det är bortkastade pengar eller kommer den att tillföra ett antal grader.  <hmm>

Förr hade jag en 6 kw och den räckte till min pool som rymmer runt 34 kbm.  En bra sommar fick jag upp tempen till 26 - 27° om den jobbade dygnet runt, men det blev ganska dyrt. (innan solpaneltiden)
Smart poolare, född 1935.
Kan lite om mycket samt mycket om pool efter 25 år.
Kör Mac OSX, Macfrälst!

Utloggad William

SV: Elvärmare till 12 kubik?
« Svar #2 skrivet: maj 27, 2009, 20:00:54:54 »
Jag har i dag en rund ovanmarks pool på 12 kubik. Poolen är delvis nedgrävd ca 0,70 och isolerad runt om och till detta har jag även en solpanel på 5 kvadrat. Men för att kunna förlänga säsongen och även ha jämn temp under molniga dagar så har jag funderingar på att komplettera med Pahlens elektriska värmare på 3 kw. Tror ni att den är för klen och att det är bortkastade pengar eller kommer den att tillföra ett antal grader.  <hmm>

Förr hade jag en 6 kw och den räckte till min pool som rymmer runt 34 kbm.  En bra sommar fick jag upp tempen till 26 - 27° om den jobbade dygnet runt, men det blev ganska dyrt. (innan solpaneltiden)
Tänkt till med dom två cellerna jag har kvar, rekommenderar dig att köpa en på 6 kw för du värmer ju poolen snabbare. Antag att det tar 6 timmar med en på 3 kw så går det ju på halva tiden med en på 6 kw och elkostnaden blir ju densamma. Prisskillnaden mellan en patron på 3 kw och 6 kw är försumbar.
Smart poolare, född 1935.
Kan lite om mycket samt mycket om pool efter 25 år.
Kör Mac OSX, Macfrälst!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag