Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hmmmm.....Jag höll på väldigt länge med med just det där, exprimenterade mengav upp,eftersom jag har en oval pool och helst av allt ville att sargen skulle följa poolen.....Hade många funderingar på hur jag skulle göra men tillslut byggde jag en form runt poolen av byggbeslag,köpte mig en klyvsåg och 35 m A-virke. Klöv virket i12 mm remsor och stavlimmade en sarg runt om poolen..... Det var inte helt enkelt men bifogar en bild på resultatet.
Du har det ganska enkelt med tanke på att du har en rund pool. En cirkel är ju 360 grader. Vet inte exakt vad du har för diameter på din pool men om vi antar att du har 5 m . Omkretsen på poolen är 500*3.14=1570 cm. Om vi antar att du vill ha 20 bitar i din sarg så blir varje bit 78,5 cm. 360 grader / 20 bitar = 18 grader. Enkelt räknat.... MEN... du måste ta hänsyn till bredd på dina plankor också... Jag använde mig utav "sketch up" när jag ritade min sarg. Funderade ganska länge innan jag satte igång men jag fick till det. Mitt problem är att jag stör mig på skarvarna så jag kommer att riva upp den i år igen och tillverka en i överbliven markisolering. (har en oval pool) som jag kommer att forma och plasta och tillslut lägga mosaik på. Vet inte om det kommer att fungera men jag ska i alla fall prova....
Citat från: evets32 skrivet maj 12, 2008, 21:41:48:48 Du har det ganska enkelt med tanke på att du har en rund pool. En cirkel är ju 360 grader. Vet inte exakt vad du har för diameter på din pool men om vi antar att du har 5 m . Omkretsen på poolen är 500*3.14=1570 cm. Om vi antar att du vill ha 20 bitar i din sarg så blir varje bit 78,5 cm. 360 grader / 20 bitar = 18 grader. Enkelt räknat.... MEN... du måste ta hänsyn till bredd på dina plankor också... Jag använde mig utav "sketch up" när jag ritade min sarg. Funderade ganska länge innan jag satte igång men jag fick till det. Mitt problem är att jag stör mig på skarvarna så jag kommer att riva upp den i år igen och tillverka en i överbliven markisolering. (har en oval pool) som jag kommer att forma och plasta och tillslut lägga mosaik på. Vet inte om det kommer att fungera men jag ska i alla fall prova.... Hittade ett inlägg jag skrev förra året..... Sketch up är ett smidigt program att använda som jag kan rekomendera. Vill gärnA se bilder på det färdiga resultatet!