Jeg har som Bidda koblet min trykvagt til at give "ok" signal når trykket ligger indenfor grænserne.
I min PLC - som er fra ABB - ser programmet for trykvagt således ud:

Den første blok TP aktiveres når pumpen starter og laver en TRUE puls på 30 sekunder.
Denne puls vender jeg så (inverterer) og AND'er med samme signal, således at disse tilsammen giver TRUE 30 sekunder efter pumpestart sålænge pumpen kører.
Signalet AND'es også med det inverterede signal fra trykmåleren
InpTrykOk således at udgangen fra AND bliver TRUE hvis trykket fejler efter 30 sekunder.
Udgangen herfra bruger jeg til en SET-RESET "flipflop", således at "trykfejlen" bliver stående også efter at pumpen er stoppet igen.
Fejlen nulstilles af signalet
TrigResetFejl (kommer fra min Stop-knap) og kan desuden blokeres med signalet
ForbikoblingTryk som bruges ved støvsugning (dammsugning?). Sidste fungerer fordi RESET har højere prioritet end SET.
Jag har lagt in en "analog comparator" per PT100 som jämför temperaturerna. När T1<T2 - signal till en utgång, När T1>T2 - signal till en annan utgång. Men när T1=T2 har jag ingen signal ut. Jag vill att när T1=>T2 ska det vara signal ut. Alltså, aldrig något läge där man blir utan signal.
Du kan bruge T1<T2 til den ene udgang og så den inverterede værdi til den anden.
/Leif