Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Min andra säsong med pool Förra säsongen använde jag dagsklor och denna säsong har jag gått över till veckoklorpuckar från saniklar. Mitt problem är att jag inte får till det med rätt klordosering. Med ett hörn bortklippt får jag för lite klor och klipper jag 2 hörn så får jag för mycket klor. Med 2 hörn uppklippt ligger klorvärdet mellan 2-3 mg/l. Jag var förbi poolkungen och frågade, de sa att jag skulle ha 2 puckar i med ett hörn klippt på varje påse. De sa att hörnen skulle klippas upp så hålet blev i storleken med en femkrona. Men jag vill inte ha 2 puckar liggandes i skimmerkorgen för jag tycker de tar för mycket plats. Jag har en pool med ca 40 m3 vatten. Om någon som använder dessa puckar med en pool i liknande storlek så skulle jag vilja veta är hur stort hål och hur många jag ska klippa för att bara ha en puck åt gången?
Ah ok! Är det 2 hörn ni klipper då?
Jag klipper ett (1).
Jag lägger i hela pucken i bräddavloppet i min pool har så gjort det i 6 år och jag har bra klorvärde hela tiden mina puckar är veckoklor från folkpools butik