Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Klorlås i poolen, vad gör jag?  (läst 3963 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad maria k

Klorlås i poolen, vad gör jag?
« skrivet: april 07, 2009, 17:41:12:12 »
Hej
Är ny här, men jag har ett problem med vattnet i vår inomhus pool.
Har tydligen fått klorlås enligt vatten prov,cyanur syra i vattnet, kan någon hjälpa oss? Svårt att få tag i vatten.

Tack,

Maria

Poolgiganten

Utloggad Janne

SV: Klorlås i poolen, vad gör jag?
« Svar #1 skrivet: april 07, 2009, 18:31:04:04 »
Hej,

Vad har du för PH-värde nu och har haft?

Janne
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Klorlås i poolen, vad gör jag?
« Svar #2 skrivet: april 07, 2009, 18:42:13:13 »
Hej,

All data på vattnet är intressant, me tyvärr tror jag (med ledning av andra trådar i ämnet) att det enda som hjälper
dvs får ner halten av cyanursyra är att byta ut vatten, tyvärr ofta mycket vatten. Det verkar ju inte vara svaret du vill ha men
jag misstänker att du sökt på klorlås eller klorblockering i forumet och hittat mer än jag kommer ihåg när jag skriver detta.

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad SingingSailor

SV: Klorlås i poolen, vad gör jag?
« Svar #3 skrivet: april 10, 2009, 09:40:41:41 »
Hej,
Det enda som hjälper är att byta ut en del av vattnet, hur mycket beror på halten av cyanursyra. Det effektivaste är att byta allt vatten som behövs med en gång.

Vad använder du för sorts klor? Undvik klor med med cyanursyra i en inomhuspool eftersom det inte gör någon nytta, och det ackumuleras fortare i en inomhuspool (syftet är att skydda kloret från nedbrytning av solen i utomhuspooler).
Intex pool 5,5x2,7x1,3m. Värmd med Lesol solpaneler samt pelletspanna.

Utloggad zek

SV: Klorlås i poolen, vad gör jag?
« Svar #4 skrivet: april 11, 2009, 10:25:12:12 »
Nyfiken fråga, vad är klorlås ???
3,5 x 8 x 1,5m med gjuten platta. väggarna är gjutna i skalblock klädda med liner. Bergvärme 28 garder maj-sept

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag