CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Majjas pp pool bygge  (läst 67159 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Majjas pp pool bygge
« Svar #50 skrivet: oktober 05, 2008, 11:55:22:22 »
Citera
Mats, i de 210000 har jag räknat med allt, cellplast, fogskumm, cellpastlim, ja allt, även inhyrda tjänster, grävare, elektriker...
Då har du gjort ett bra jobb O0
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Poolgiganten

Utloggad Majja

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Skepplanda
  • Antal inlägg: 199
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Pool,en oas i vardagen
    • Visa profil
SV: Majjas pp pool bygge
« Svar #51 skrivet: oktober 05, 2008, 19:43:46:46 »
Jag och gubben min var precis ute och badade i stormen, det var häftigt.
Ute blåser och regnar det ordentligt, men inne i poolhuset var det hur lugnt som helst. Vatten tempen var 25 och det blev liksom dimmigt när vi badade.
Hur häftigt som helst, länge leve pooltaket!

Majja
PP pool 3,5x8 med 2 poollampor, värmepump och Klasik B pooltak, allt från Living Quality

D1@Home Wayfarer spabad

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5573
  • Total likes: 492
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Majjas pp pool bygge
« Svar #52 skrivet: oktober 07, 2008, 09:57:01:01 »
Ett nytt kök kan kosta >200 000 kr, och hur kul är det?  ???

Kul

LOTTERÖD

Mmm, vi bytte kök i vintras, och nog uppskattar jag det nya köket, men nog mår jag bättre i poolen än i köket.  ;)
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Majjas pp pool bygge
« Svar #53 skrivet: oktober 07, 2008, 10:08:43:43 »
Jag och gubben min var precis ute och badade i stormen, det var häftigt.
Ute blåser och regnar det ordentligt, men inne i poolhuset var det hur lugnt som helst. Vatten tempen var 25 och det blev liksom dimmigt när vi badade.
Hur häftigt som helst, länge leve pooltaket!

Majja
Lika häftigt i "det fria" - utan pooltak....believe me!  O0 ....lite av "hela havet stormar"...  ;D (...men OK, jag förstår självfallet "pointen" och längre fram i kylan har vi "utomhuspoolare" större problem...  :o )
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2378.msg27176#msg27176
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Majjas pp pool bygge
« Svar #54 skrivet: oktober 09, 2008, 21:40:13:13 »
Majja!!
Nu när du har ett par veckors badande i ryggen! Är det lika gött som ni hade trott det skullle bli?
Sen är jag lite nyfiken på om din snubbe var lika drivande på att skaffa pool som du eller om du har användt den kvinnliga listen för att få din vilja igenom.
Det är inte Eva i vår familj som har lobbat hårdast för vårt bygge precis. Hon hävdar fortfarande att hon likaväl kunde vara utan pool "bara det blir en uteplats". Jag skulle behöva några bra exempel där den ena parten inte varit lika entusiastisk till en början men ändrat åsikt efteråt. Det är det jag försöker få henne att inse att så kommer att ske. Tänkte kanske att din gubbe kunde vara ett bra exempel  :)
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Majja

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Skepplanda
  • Antal inlägg: 199
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Pool,en oas i vardagen
    • Visa profil
SV: Majjas pp pool bygge
« Svar #55 skrivet: oktober 09, 2008, 23:02:27:27 »
Öh, kvinnlig list, vad menar du?  ::)
I början av Juni när vi hade värmebölja satt vi ute på altanen och jag kommenterade "nu skulle man haft pool". Ja, faktiskt sa mannen. (Det värsta han kunde sagt, det var ju klartecken för mig)  ;D ;D ;D
Jag började söka på nätet och visade massor av information och fina bilder för mannen, så han blev ju självklart påverkad och positiv. När vi kom hem efter semestern så frågade jag om vi ska beställa pool, då blev han tveksam och ville vänta till våren men jag förklarade att det är bättre att bygga på hösten så hinner marken sätta sig tills våren så man kan fortsätta med trädäcket. Efter lite tveksamhet och liiite påtryckningar från mig så beställde vi.
Stackare, som han har jobbat med detta (och jag med). När vi badade i söndags med nästan full storm ute frågade jag faktiskt om han tyckte det har varit värt det hela och visst tycker han det. Visserligen är han inte i och badar varje dag, men inte en enda gång har han yttrat någon ånger.
Själv motionssimmar jag varje dag och ångrar inte en sekund att vi byggde poolen. Det ska va´gött att leva.
Tycker din fru om att motionssimma? I så fall är det perfekt motion. Själv använder jag swimtrainer, ett slags gummiband som man fäster i poolsargen så slipper jag vända hela tiden, simmar mellan 30-45 min varje dag. Annars hade jag inte motionerat över huvud taget, nu får jag ju motion, på hemmaplan dessutom.

Jag tror att det kan vara lite svårt att se slutresultatet när man är mitt uppe i kaoset, men när poolen väl är färdig och fylld så tror jag nog att din fru ändrar åsikt. Speciellt om vi får någon värmebölja nästa sommar (brukar ju vara så åtminstonde någon del av sommaren.

Och när poolen är färdig så gör ett schysst pooldäck, då får ju frugan en fin uteplats ändå ifall hon inte skulle ändra sig angående poolen. Då blir det ändå en win/win situation.

MVH
Majja

PP pool 3,5x8 med 2 poollampor, värmepump och Klasik B pooltak, allt från Living Quality

D1@Home Wayfarer spabad

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Majjas pp pool bygge
« Svar #56 skrivet: oktober 10, 2008, 00:05:10:10 »
Majja, Jag skall visa henne detta inlägg i morgon.
Om inte det öppnar ögonen så vet inte jag ;D

Hälsa den händige mannen förresten :)
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Majjas pp pool bygge
« Svar #57 skrivet: januari 14, 2009, 19:34:22:22 »
Hejsan Majja är du inne här något nurförtiden?
Har börjat spana lite på färg/beläggning till vår pool och tänkte gå igenom lite foton från forumet för att få en liten vägledning. Det är givetvis många parametrar som spelar in hur färgen tar sig ut i verkligheten så titta på foton ger bara en viss fingervisning, det är jag medveten om. Samtidigt måste man bestämma sig någon gång.
Den bilden du postat här som är tagen med pooltaket på tycker vi ger ett ljust och fräscht intryck. Så jag tänkte fråga om ni är nöjda med färgen :)

//Mats

40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Majja

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Skepplanda
  • Antal inlägg: 199
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Pool,en oas i vardagen
    • Visa profil
SV: Majjas pp pool bygge
« Svar #58 skrivet: januari 15, 2009, 20:32:03:03 »
Hejsan Mats!
Jajamensan, jag tittar in med jämna mellanrum. Bad i poolen känns lite långt borta så just nu är det fokus på att elda i braskaminen, ligga på soffan och planera makeover av vardagsrummet... Lika bra att göra om det innan våren och utesäsongen sätter igång, då är det färdigställande av pooldäck som gäller.
Ja, jag är riktigt nöjd med den färgen, och speciellt i solsken, vattnet får en underbar färg och glittrar underbart, fast jag tycker i och för sig att de flesta nyanser är fina utom väldigt mörkt blå, så jag förstår erat dilemma.
Lycka till med färgvalet och fortsättningen av bygget, ska bli roligt att se slutresultatet, du är verkligen duktig och har jobbat på rejält.

MVH
Majja
PP pool 3,5x8 med 2 poollampor, värmepump och Klasik B pooltak, allt från Living Quality

D1@Home Wayfarer spabad

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Majjas pp pool bygge
« Svar #59 skrivet: januari 15, 2009, 21:06:15:15 »
Snabba er med makeovern av vardagsrummet så det inte stör den första riktiga poolsäsongen. Ni med pooltak o allt kan väl snart börja bada:)
Ett litet tips Majjja!! Spar gubben litegrann så att det finns lite torrt krut till pooldäcket ;D Det kommer det vara slutbyggt hos oss när jag väl får smak på poollivet, för ett bra tag hoppas jag  :D

Har tittat på massor av bilder på poolfärger och precis som du säger går de mörkare nyanserna bort. Mitt favorit vatten ser ut så här: http://www.wetedgetechnologies.com/wet_edge_photo_galleries_details.php?color_id=39&cat_id=4&photo_id=32 och det är ju en vit färg. Jag tror dock att man behöver ett hyfsat djup för att den vita färgen skall göra sig.


 
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag