Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Mask i poolen...  (lĂ€st 9428 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad Drogen

• Expert
  • Stad/land: SmĂ„landskusten
  • Antal inlĂ€gg: 188
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Mask i poolen...
« skrivet: juli 31, 2008, 13:09:31:31 »
Jag har nÄgon form av mask eller larv som dyker upp i poolen. Varje gÄng jag tar av tÀcket sÄ ligger det en eller ett par stycken pÄ botten. Dom ligger pÄ inloppssidan men dom kan vÀl inte komma via inloppen..? Jag har Àven sett nÄgon enstaka mellan snap in-listen och kantstenen men det kommer nya hela tiden. Ett tag funderade jag pÄ om det fanns nÄgon form av larver i Lecablocken som kryper över kanten nu. NÄgra tips pÄ var dom kommer ifrÄn?
Allting i smÄtt p.g.a. kedjehus och liten tomt. 5x3,5 murad poolstomme i Leca pÄ platta. Texsun solpaneler med hembyggd PLC-styrning. Betongplattor 50x50 som markbelÀggning runt hela poolen fram till poolkant.

Utloggad Carlos de sol

• DignitĂ€r
  • Stad/land: MĂ€lardalen
  • Antal inlĂ€gg: 1083
  • Kön: Man
  • HĂ€rligt med Pool vid bra vĂ€der
    • Visa profil
SV: Mask i poolen...
« Svar #1 skrivet: juli 31, 2008, 16:25:16:16 »
hej
lÀgg ut en nÀrbild pÄ masken sÄ kanske du fÄr hjÀlp
mvh carlos <sol>
Pensionerade bor i MĂ€lardalen, Eskilstuna:
Unipool frĂ„n Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfĂ„ngare frĂ„n Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler frĂ„n Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator frÄn Intex Nordic,
LuftvÀrmepump (Vertikalpump) SPF-68 frÄn svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad Drogen

• Expert
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: juli 31, 2008, 16:27:39:39 »
Ska gĂ„ pĂ„ fiskafĂ€nge senare fĂ„r vi se. Dom flesta anvĂ€nder mask för att fĂ„ fisk men jag fiskar mask...  <hmm>
Allting i smÄtt p.g.a. kedjehus och liten tomt. 5x3,5 murad poolstomme i Leca pÄ platta. Texsun solpaneler med hembyggd PLC-styrning. Betongplattor 50x50 som markbelÀggning runt hela poolen fram till poolkant.

Utloggad Drogen

• Expert
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: augusti 01, 2008, 20:59:31:31 »
HĂ€r har vi den lille gynnaren...

Utloggad HappyDigger

• Expert
  • Stad/land: Rosersberg - Norra Stockholm
  • Antal inlĂ€gg: 206
  • Small boys have small toys. Big boys...
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: augusti 01, 2008, 21:22:11:11 »
Intressant, jag hade faktiskt ett antal sÄdana pÄ botten nÀr vi cabbade av inför vÄren men har inte sett dem sen dess. Det kanske Àr en art som trivs just i Leca-blocken.

Ska hÄlla ögonen öppna och tipsa barnen som insektsdetektiver....
LÄÄÄÄngsamt pÄgÄende poolbygge i leca med svetsad liner. 8m x 4,2m och 1,65 djup med pooltak frÄn Idealcover och italiensk led-belysning. AnvÀnder Baquasil och vÀrmer via bergvÀrme och vÀrmevÀxlare. Byggbilder http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=993.0]h

Utloggad Carlos de sol

• DignitĂ€r
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: augusti 01, 2008, 21:34:11:11 »
Hej
verkar vara sorten enligt denna lÀnken:
http://sv.lÀnkar till wikipedia accepteras ej pÄ grund av dÄlig hantering frÄn deras moderatorer/wiki/Dubbelfotingar
//carlos <sol>
Unipool frĂ„n Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfĂ„ngare frĂ„n Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler frĂ„n Primastar, Sandfilter,
LuftvÀrmepump (Vertikalpump) SPF-68 frÄn svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad Jarlen

« Svar #6 skrivet: augusti 01, 2008, 22:08:28:28 »
Jag har haft sÄdana i min pool ocksÄ. Oftast pÄ höstarna och dÄ har de varit döda och förstelnade. Dom har inte stÀllt till med nÄgra större problem. En och annan dykare har vi ocksÄ haft. Dom kommer om vatten kvaliteten försÀmras. VÀrst var det det första Äret vi flyttade in 1992. Hus och tomt var misskött. Poolen var halvfÀrdig och sÄg ut som en nÀckrosdamm. Vattnet var en grön sörja med tusentals Salamander ödlor. NÀr jag klorade blev vattnet en sörja av avlidna ödlor och allehanda andra kryp. Jag bytte aldrig vatten. Det kan vara en tröst för alla som oroar sig för att inte fÄ ordning pÄ sin vattenkvallitet. Förr eller senare fÄr man alltid bukt med det. Det kan ta en liten tid, men man fÄr rutin och allt blir lÀtt som en plÀtt.

HĂ€lsningar Jarlen

Utloggad Carlos de sol

• DignitĂ€r
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: augusti 01, 2008, 22:12:26:26 »
du fick inte simhud mellan tÄrna?
carlos <sol>

Utloggad Jarlen

« Svar #8 skrivet: augusti 01, 2008, 22:18:55:55 »
NÀ,det enda som saknades var Ànder.

Jarlen

Utloggad Drogen

• Expert
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: augusti 01, 2008, 23:00:46:46 »
"Dessutom Àr dubbelfotingar kÀnsliga för uttorkning och söker sig dÀrför till fuktiga utrymmen." Fuktigare Àn i botten pÄ poolen blir det knappast... O0

Svenska kvalitetspooler som hïżœller vad de lovar! 50 Ă„r av innovation och norrlĂ€ndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme