Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej igen Laban Jag vidhåller. Att gjuta en vattentät pool med armeringsarbeten, formsättning och gjutning ar ett arbete där kostnaderna vida kommer att överstiga en enklare variant med liner. Den minsta lilla spricka i konstruktionen medför att vips så försvinner vattnet. Har du inte kunskapen att utföra det själv så lägg ner det projektet, det kommer bli alldeles för dyrt. Se det ur entreprenörens perspektiv. Skulle poolen spricka och det beror på en dålig armering så är det ett helvetiskt jobb att rätta till det. Inom gjuttekniken så är vattentäta konstruktioner det mest avancerade man kan ge sig på.
Beträffande det som mofarjenko påpekar beträffande liners så finns det inga pålitliga siffror som styrker detta påstående. Jag vill inte gå i polemik med honom men tiden får utvisa vad som är fallet. En liner kostar i dagsläget ca 15-20.000 kr. Det är pinuts om man ställer det i relation vad du får betala med en enklare konstruktion. Lyssna med Rickard vår moderator, han bor ju också långt norr ut, och jag har inte hört honom knysta ett ljud om att det skulle vara några problem för honom.
Tyvärr Laban, så tror jag inte att 318.000 kr ens engång räcker till en gjuten pool.Mvh Jarlen
Beror helt på vad man jämför med tycker jag.
Det skiljer 15-20%....mellan mönstrad yta och enfärgad
Om du vet ett företag i Sverige som är billigare än ovan nämda summa tycker jag du skall lägga ut det på detta forum, det är väl därför vi är här för att hjälpa?