Ok Anti!
Nu när man är på tredje dagen av sin semester och barnen undrar varför pappa är så lååångsam, så känns det lite stressande. Mitt mål var att vara klar till midsommar och det tror jag fortfarande att jag varit om man inte är beroende av leveranser och tredje part.
Jag har tagit en massa bilder på mitt bygge eftersom det är bra att ha, har jag lärt mig genom åren. Om det är något jag missat så säg till så kanske jag har en bild på det med.
Dagens status på bygget är att jag har täckt poolen med presenningar. Anledning till detta är naturligtvis regn......å när man bor i Skåne så kan det komma mycket även om jag hitills varit förskonad från det där jag bor.

Nästa steg är slipning av spacklingen, anti-bakteriell behandling, limma fleece, installera upphängnings plåtar, svetsa liner samt installera kantstenen.
Eftersom jag ej är skåning (värmlänning), så har jag det inte lätt med kontakter i området vilket inneburit att man blivit vad man kan kalla en liten detektiv när det gäller priser samt möjligheter på den typen av pool jag bygger.
Hoppas ni har det skönt i era pooler. Avundsjukan har funnits i många år!
Här kommer lite mer bilder.
Den första bilden illustrerar poolens konstruktion utifrån med 200mm tvättad makadam/100mm Cellplast/200mm betongplatta/väggblock (och massa skräp)
De andra bilderna visar uppbyggnaden av trappen....jag tror att ni ser hur den kommer se ut när den är klar? (Ledtråd. Den kommer innehålla vad jag och frun kallar en GT-hylla)

En liten fråga!
Jag har köpt ett "Astral CANTABRIC 600mm filter" från en bekant som hör och häpna grävde igen sin pool. Är det någon som kan hjälpa mig med vilken pump jag skall köpa till detta sandfilter. Poolvolymen kommer vara 80m3+.
/Fredrik