Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Bygga Pool Capri från Bauhaus  (läst 3192 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Viggen

Bygga Pool Capri från Bauhaus
« skrivet: juni 27, 2008, 10:58:39:39 »
Hej,
Håller på att sätta ihop en pool Capri från Bauhaus.  Finns det någon med erfarenhet av detta?  Jag har problem med passningen av bitarna.  Jag får tvinga dem på plats med hjälp av skruvtving och raka järn för att de ska kunna slås ihop.  Ni som har byggt denna pool får mer än gärna komma med tips.
/Viggen

Poolgiganten

Utloggad Viggen

SV: Bygga Pool Capri från Bauhaus
« Svar #1 skrivet: juni 28, 2008, 18:52:43:43 »
Är nu nästan klar med min pool.  Allt verkar bero på väder och fuktighet.  Tar man fram virket och lägger det i solen en stund så fungerar det bra.  Det får dock inte ligga för länge.  Idag, då det varit växlande målnlighet och c:a 23 grd varmt så gick det som smort.

/Viggen

Utloggad Fia

SV: Bygga Pool Capri från Bauhaus
« Svar #2 skrivet: juni 30, 2008, 23:12:55:55 »
Hur går det? Någon liten bild?? ;)
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Vendelsöpoolarn

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Stockholm - Vendelsö
  • Antal inlägg: 96
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Bygga Pool Capri från Bauhaus
« Svar #3 skrivet: juni 30, 2008, 23:36:37:37 »
Oj, här går det undan!  O0
Grattis! För nu har du väl redan tagit första doppet så snabbt som det verkar ha flutit på för dig?   <sol>
Pool 1 (2007): Rund 4,6 m ovanmarkspool delvis nedgrävd
Pool 2 (2008): Har påbörjat bygget av en markpool 4,2 * 8,2 * 1,5 m

Utloggad Viggen

SV: Bygga Pool Capri från Bauhaus
« Svar #4 skrivet: juli 02, 2008, 22:03:29:29 »
Snabbt och snabbt!!!  Stommen är uppe.  Jag har även klätt insidorna med 3mm foam (typ sådant som man har under parkettgolv), vet att det inte behövs, men det kan väl inte skada.  Det som fattas nu är linern och slangar m.m.  Jag köpte pump och filter från folkpool, samma som levereras till deras gardenpool.  Det är ett 50kg sandfilter och 450 W stark pump, men till min förvåning så var det en 850 W pump i paketet.  Det gör ju inget.   O0  Hade även tänkt att beställa två solfångare från J&F Fritid.  Någon som har erfarenhet av dessa?  Lite bilder kommer inom kort.
m.v.h
/viggen

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag