Rubinpool Pool Spa billigt Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Gullberg Jansson Prisvärda pooler! Svenska apotek med tillstånd

Författare Ämne: Rostfri skimmer  (läst 2312 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Samses

• Dignitär
  • Stad/land: Saltsjö-Boo
  • Antal inlägg: 412
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
Rostfri skimmer
« skrivet: juni 11, 2008, 15:03:37:37 »
Jag har tidigare skrivit om min läckande skimmer som jag nu lagat provisoriskt med silikon. Den är tät, men jag har hittat en massa små sprickor i den. Förmodligen har dessa uppkommit i samband med att det gjorts sprängningsarbeten i området eller så är det elektrikern som kommit åt skimmern när han drog el till lampan. Det måste ha varit en jäkla smäll i så fall.

Detta gör att jag ska byta skimmern efter årets säsong. Jag funderar på att köpe en rostfri efterso den borde hålla bättre. Vad säger Ni om detta?
Pool: Folkpool 3,5 x 7, värms med luftvärmepump

Marknadsledande inom Pooler.

Utloggad Poolbadaren

• Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 772
  • Total likes: 9
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Rostfri skimmer
« Svar #1 skrivet: juni 11, 2008, 18:59:49:49 »
Kör för egen del allt i rostfritt - underhållsfritt och "outstanding"/lång livslängd sett till jmf. plast enl. min mening - tillägg som "betalar sig" i långa loppet.
(Därefter kan du lägga bort silikonet för spricklagningar...  ;D )
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Utloggad zek

« Svar #2 skrivet: juni 17, 2008, 00:15:57:57 »
När jag byggde poolen skulle jag bestämma om det skulle vara rostfritt eller plast på samtliga delar, det skiljer ju ganska mycket i pris. Men så frågade jag mig själv om jag någonsin sett en plastbit som varit utomhus i 10 år och fortfarande ser fin ut ????? och när jag svarat NEJ !!!! på den frågan blev det rostfritt för hela pengen.
3,5 x 8 x 1,5m med gjuten platta. väggarna är gjutna i skalblock klädda med liner. Bergvärme 28 garder maj-sept

Utloggad Samses

• Dignitär
  • Stad/land: Saltsjö-Boo
  • Antal inlägg: 412
  • Total likes: 1
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: juni 17, 2008, 00:40:26:26 »
Det börjar lua åt rostfritt. Det senaste inlägget var blytungt.
Pool: Folkpool 3,5 x 7, värms med luftvärmepump

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Energisparprodukter

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Bästa pris på poolsvampen.
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!

Notice: Undefined variable: indexbanners4 in /home/varmepumpsforum/public_html/poolforum.se/forum/Sources/PortalBlocks.php(3593) : eval()'d code on line 19

Notice: Undefined variable: indexbanners5 in /home/varmepumpsforum/public_html/poolforum.se/forum/Sources/PortalBlocks.php(3593) : eval()'d code on line 30

Notice: Undefined variable: indexbanners5 in /home/varmepumpsforum/public_html/poolforum.se/forum/Sources/PortalBlocks.php(3593) : eval()'d code on line 42
Pool Spa billigt Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Svenska apotek med tillstånd