Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Rostfria detaljer - i vårt fall var det inte samma mått för plast vs. rostfria delar så det blev antingen eller - stannade för rostfritt i alla pooldetaljer utom 1 st. extra inloppsmunstycke i trappan som behölls i plastvitt/trappfärgen.
Kanske någon dag i framtiden när det ändå ska bytas vatten att det blir ett sidoutlopp - om jag tröttnar på att dammsuga...
"Vi" har alla haft det för "dj-t" på tomten under byggprojektens gång...mer eller mindre ...gillar vattenkannan på bilden... ser ut att vara väl förberett inför poolfyllningen.... Lycka till!
Tack HappyDigger! Skönt att höra att alla tre alternativen skulle kunna funka (med rätt modifiering).En ny fråga till er forumister:Så här långt är jag med: - Backventil när pumpen står högre än poolen. - Kopplas så nära utloppet/skimmern som möjligt (den lägsta punkten). Nu har jag bytt ut mitt bottenutlopp till ett sidoutlopp (ännu ej monterat). Ska jag ha en backventil där med? Om svaret är "ja"; kan jag kombinera rördragningen och ha endast en backventil? Sidoutloppet kommer att bli den lägsta punkten. Frågan blev rör-ig men jag tror att ni fattar...