Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Trenger råd fra dere der ute:Alternativ B er den jeg opprinnelig har tenkt ut og som gir et stabilt nivå å detektere på, men....Alternativ A vil gi meg færre rør og en gjennomføring mindre i poolveggen. 1) Hva skjer med nivået når pumpa starter, vel denne bli "forstyrret" og detektering blir ustabil? (Kan løses i PLC ved at føler settes på vent når pumpa går) 2) når påfyllingen skjer vil nivået i glasset påvirkes slik at "stopp påfyllingen" blir forstyrret? Noen med praktisk erfaring eller bedre betyg enn jeg hadde i strømningslære :-)
...När pumpen startar så tömmer den nivåmätaren och suger sen in luft i pumpen, jag har provat!Det du måste göra om du vill ha Alt A är att sätta en magnetventil för nivåmätaren så att du kan stänga röret till mätaren!
Tror jeg tar påfylling før pumpa og nivåmåling etter eller omvendt hvis jeg tar inn i pumpehuset pooltemp. føler= kan ikke ha tempføler og påfyling på samme side av pumpa. Fordi da vil kaldt påfyllingsvann påvirke føler og kan hende vil pumpe starte og sende vannet om taket (...som sin tur stopper påfylling) blir en evig "rundans" av start og stopp
........ men jag har inte haft problem med detta, pumpen trycker 265 liter/minut och påfyllningen bara 10-15 liter varför utspädningen blir så stor att man knappt kan mäta tempsänkning!