Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bortsett från att det är ett gränsfall till att bryta mot regelverket med denna typ av ämne (sambeställningen görs väl antagligen för att minska kostnader eller reka marknaden för frågeställaren) så vill jag verkligen varna för detta.Har man inte råd att bli av med pengarna skall man absolut inte ge sig in på att importera från Kina själv, eller lita på/tro att någon annan gör jobbet gratis åt dig.Är det inte gratis är det förmodligen "marknadsföring" eller svarta pengar inblandade.Transportskador, trasig maskin vid leverans mm finns ju ingen som helst garanti emot.Denna site tar i vart fall ABSOLUT INGET ANSVAR för eventuell ekonomisk förlust som kan uppstå p.g.a. detta.Sambeställning brukar vara ett sätt för importören att tjäna pengar utan att behöva lämna de konsumentgarantier som man som svensk köpare har laglig rätt att få enligt konsumentköplagen.Mycket tveksamt om det ens är lagligt. (har inte kontrollerat detta)
Citat från: Rickard skrivet mars 28, 2008, 16:15:42:42 Bortsett från att det är ett gränsfall till att bryta mot regelverket med denna typ av ämne (sambeställningen görs väl antagligen för att minska kostnader eller reka marknaden för frågeställaren) så vill jag verkligen varna för detta.Har man inte råd att bli av med pengarna skall man absolut inte ge sig in på att importera från Kina själv, eller lita på/tro att någon annan gör jobbet gratis åt dig.Är det inte gratis är det förmodligen "marknadsföring" eller svarta pengar inblandade.Transportskador, trasig maskin vid leverans mm finns ju ingen som helst garanti emot.Denna site tar i vart fall ABSOLUT INGET ANSVAR för eventuell ekonomisk förlust som kan uppstå p.g.a. detta.Sambeställning brukar vara ett sätt för importören att tjäna pengar utan att behöva lämna de konsumentgarantier som man som svensk köpare har laglig rätt att få enligt konsumentköplagen.Mycket tveksamt om det ens är lagligt. (har inte kontrollerat detta)Rickard vet inte vad han snackar om!!!Har själv importerat åtskilliga prylar från Kina bl.a hjullastare och det har ALLTID fungerat perfekt. Har också tagit hem reservdelar till mina grejor och måste säga att kineserna är väldigt tillmötesgående och serviceinriktade och vill verkligen att kunden ska vara nöjd. Däremot så finns det flera svenska inskränkta sk. egna företagare som varnar för att göra affärer med bl.a Kina för de tror att detta är reserverat för dem själva. Bara min reflektion på det hela !!! OBS: Jag har vid varje affär betalat både svensk tull och moms.
Jag är dessutom rätt säker på att jag vet mer om kvaliten på Kinesiska lågprisvärmepumpar än vad du gör, San.
Dessutom anser jag mig nästan alltid bli lurad ( betala för mycket ) för grejor jag köper i Sverige.