Hallå där,
Det känns lite udda att vara inne här på ett så utstuderat "sommarartat" forum, när det är "nästan" vinter. Men, idag sken solen på ett ytterst vårystert sätt och det väckte upp min vår- och sommarlustar och därmed längtan hit.
Min fråga till er är vad ni har för planer för tomten/poolområdet i år?
- Nya tillbehör?
- Roliga gadgets?
- Växter?
- Byggnader?
- Etc?
Själv försöker jag uppbringa entusiasm över min "never-ending-story"-baksida som just nu innebär att bygga ett fristående uterum i slänten med utsikt över poolen. När det väl är klart blir det säkert toppen, men för tillfället känns det mest som:
Ute = kallt, tråkigt, fuktigt och jobbigt

Inne = varmt, mysigt och lagom betungande.

Så jag ägnar stor del av surfingtiden på odla.nu och försöker lära mig mer om det där gröna i rabatterna som inte är ogräs. Hoppas kunna disciplinera mig själv (och vädret) tillräckligt hårt att åtminstone väggarna och dörrarna är klara inom en månad.

I övrigt gäller att bygga trappen, fixa belysningen, planket och förstås uterummet invändigt (golv, väggar, belysning och inredning). De styrande faktorerna är; 1) jobbet - när märker de att jag inte är där... ? och 2) ekonomin.. hur mycket kan jag "trassa" på mitt Amex utan att bli portad?
/Mica