CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hur tätar jag breddavloppet utan att behöva sänka vattennivån?  (läst 3089 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad JIHHHA

Hur tätar jag breddavloppet utan att behöva sänka vattennivån?
« skrivet: oktober 20, 2007, 12:59:32:32 »
Skall ta ut pumpen som ligger under breddavloppet snart och vill inte sänka vattennivån under denna för att säkra att det inte fryser sönder pga expansion under vintern. Hur gör jag för att få det tätt? Frigolit eller? Behöver man verkligen plugga inloppen under vintern om dessa är kopplede till slangar som löper 20 meter till sandfiltret utan att det kan rinna bort?

//j

Poolgiganten

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Hur tätar jag breddavloppet utan att behöva sänka vattennivån?
« Svar #1 skrivet: oktober 20, 2007, 15:23:36:36 »
Hej,

Jag är inte säker på att jag förstår logiken i det du skriver, bästa frostskyddet är nog att sänka nivån så att skimmern är tom.
Ligger dessutom pumpen lägre så kan du ju tömma ledningen. Hur som haver så om du vill "plugga" din skimmer kan du göra som jag gjorde förra
hösten, köp en frysflaska och skruva dit den med gängtejp, eller lin. Min pump ligger i nivå med poolen så kah kunde inte tömma ledningen på ngt bra sätt
så därmed vet jag inte hur tätt det blev, men det kändes "seriöst" när jag skruvade dit flaskan.

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad nippon

SV: Hur tätar jag breddavloppet utan att behöva sänka vattennivån?
« Svar #2 skrivet: oktober 21, 2007, 22:11:47:47 »
Du behöver bara plugga inloppen om du har pumpanläggningen lägre än vattenlinjen.
Självklart ska du sänka nivån under bräddavloppet.
Expansionsflaska är en bra grej, skaffa en sån om du har ett bräddavlopp i plast.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag