CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Bottenisolering igen  (läst 3278 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad christian

Bottenisolering igen
« skrivet: september 22, 2007, 22:10:08:08 »
Hej Alla, <antman>

Har diskuterat isolering med er tidigare vilket har hjälpt mig framåt. Följde upp ett tips att jobba med Dorocell - tack Perra O0 . Detta ledde till följande förslag på isoleringslösning för poolbotten.

40mm DC300 (ska enl uppgift motsvara XPS 400 till 500 i hårdhet, DC80 som försäljaren först rekommenderade sade han att de lägger under bottenplattan på hus och ska inte sjunka ihop mer än några mm och detta skulle ta många år men jag valde 300:an som var marginellt dyrare men mycket hårdare). Sedan kommer själva knorren: på isoleringen lägger jag en 2 mm ganska styv plasskiva - det är tänkt att den ska ta upp hälavtryck o andra belastningsstötar som kan ge märken i frigoliten. Plastskivan tejpas m (silver?)tejp för att hållas på plats. Därefter filtmatta följt av liner.

Vet inte om jag är först ut med denna lösning - om inte kanske det finns erfarenheter att ta del av? >rulla<

christian

Poolgiganten

Utloggad Janne G

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Väster om Kungälv
  • Antal inlägg: 184
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Bottenisolering igen
« Svar #1 skrivet: september 24, 2007, 08:24:36:36 »
Hej !
Det låter som en lysande idé.  O0
Jag hade gärna gjort detsamma men kunde inte få fatt i plast-skivorna till en vettig peng.
Men ska du använda 2 mm plast (plexityp ??) så behöver du knappast så hård skiva som 400/500. Jag tror att 200 klarar sig utmärkt med din lösning.  :)
Har Leca-pool 6 x 3 x 1,2 med poolvärmepump Maxi 35
Bor: Väster om Kungälv

Utloggad nippon

SV: Bottenisolering igen
« Svar #2 skrivet: september 27, 2007, 20:31:09:09 »
Ja, blir inte det en bra botten bra så blir ingen!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag