CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Storpool - rätt sida liner?  (läst 4572 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kehus

Storpool - rätt sida liner?
« skrivet: augusti 03, 2007, 18:10:05:05 »
Hej!

Ska montera linern på min Storpool imorgon. För att inte göra ett generalfel vill jag dubbelkolla vilken sida av linern som ska vara poolens insida. Ena sidan är helt slät och ser lite billig ut, andra sidan är "rastrerad" och ser lite lyxigare ut. Antar att den rastrerade ska vara inåt (poolens insida).

Tacksam för svar från någon som vet.
1. J & F Storpool 6,1x3,6x1,32 byggd 2007 (huset sålt 2011)
2. Platsbyggd markpool 7x2,8 byggd 2018 i Spanien. Gjuten betong, mosaik, swimtrainer, jacuzzidel, luftvärmepump.

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Storpool - rätt sida liner?
« Svar #1 skrivet: augusti 03, 2007, 18:30:45:45 »
Det brukar vara så att linern är ihopvikt så att man ska kunna lägga den i poolens mitt o bara vika upp den mot sidorna. Kan det vara så med din också? Jag kommer inte ihåg hur de olika sidorna kändes.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad ronson

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Jämjö
  • Antal inlägg: 860
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • 2013: Pumpbyte o reparation av VP
    • Visa profil
    • Ronson´s poolbygge
SV: Storpool - rätt sida liner?
« Svar #2 skrivet: augusti 09, 2007, 22:05:45:45 »
Den rasterade sidan skall vara mot vattnet och den släta utåt mot väggen.

Enklaste sättet att kolla rätt sida på linern är att kolla svetsfogarna, det blir ett litet överlapp vid svetsningen och den skall vara utåt mot väggen.

Men, detta har du väl redan kommit på eftersom du redan har monterat linern innan jag hunnit svara. Men det kanske är andra som har samma fundering.

/Ronson
Storpool 7.6x4.5 från JoF, dubbla VP (4+4kW), Klor
Poolbygge : http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2056.0

Utloggad kehus

SV: Storpool - rätt sida liner?
« Svar #3 skrivet: augusti 09, 2007, 22:40:18:18 »
Tack för svar!

Det gav sig när jag kollade svetsningen lite närmare. Linern är monterad och det gick ganska bra. Några veck vid stöttorna blev det naturligtvis men det får man ju på köpet...
1. J & F Storpool 6,1x3,6x1,32 byggd 2007 (huset sålt 2011)
2. Platsbyggd markpool 7x2,8 byggd 2018 i Spanien. Gjuten betong, mosaik, swimtrainer, jacuzzidel, luftvärmepump.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag