Vi tömmer aldrig vår pool, den får frysa full till brädden. (Den bräddar i skimmern så nivån ligger bara precis i ovankant av skimmerns högsta punkt invändigt i poolen)
Sätter in lite cellplast i inloppen, och så använder jag frysskyddsflaska i skimmern, + 6-7 stora och små petflaskor som jag pressar ned i skimmern så den har så lite vatten som möjligt i sig, och så mycket luft som möjligt att expandera emot.
Har funkat bra i många år.