Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det behöver inte vara ett synligt hål eller reva för att skapa böldpest , det räcker med en dåligt ytbehandling så tränger fukten in, kan jämföras med en dålig lack , klarlack och eller rostskyddslack på en bil , det behövs inget synligt hål bara en ytan som är mikroskåpiskt perforerad
Var försiktig med råd från plums. Hen har visat sig i andra trådar vara en vimsig ung mobbare som i grunden anser att detta forum inte fyller någon funktion då jag med stor erfarenhet är den enda som skriver här. Trots detta plumsar hen sig kvar ... vet ej varför och vilken agenda denna plums har
Texten ovan säger mer än tusen ord.
Du får gärna säga hur man ser det. En rejäl reva eller liknande gör det ju lätt att identifiera såklart. Men i det fallet är det ju mer diffusa tecken än så.
Jag tycker det syns till och med på bilderna att det är gropar i plasten på de största prickarna.Jag kanske skulle använda en nål och föra över plasten för att bättre kunna känna om det är en beläggning/upphöjning, eller en grop.Annars, tömma till en nivå som frilägger en/några prickar och sedan kolla med förstoringsglas.Är det en svart upphöjning som gör ett hål i gelcoten om du skrapar bort den så är det böldpest.Så vitt jag kan förstås har du reklamerat, men du kanske ska se till att ha det skriftligt på något sätt, att de noterar och hanterar ärendet som en reklamation, annars kan det förstås bli ord mot ord om tiden rinner iväg.