Kolla på Svenska Poolfabrikens, eller Ellipspools magnelispool som kan byggas helt ovan mark, den kostar 123500 - 135 000 kr.
Tillkommer gör pooltäckning och värmare, men du borde komma under 200 000 kr i alla fall, om du inte ska ha pooltak och dyraste värmepumpen på marknaden.
Markjobbet till en sån pool är rätt enkelt, men det hänger ju en del på hur era markförhållanden ser ut.
Ingår trallbygge också i offerterna på 300 000 kr?
Jag har en likadan pool som jag länkar till nedan, men 4 X 8 meter. (Premium med rostfria plåtar) och den byggde jag och svågern ihop på 1 dag när vi väl jämnat till botten.
Kan tänka mig att det krävs lite mer om den ska monteras fristående, typ gjutning på utsidan och en bit ut så den inte tippar utåt när man fyller med vatten. (Vi fyllde med sand på sidorna)
Om du inte är mentalt eller fysiskt handikappad så kan väl vem som helst med hjälp av internet idag bygga en altan på ett helt OK sätt, så där finns ju pengar att tjäna om du kan göra något själv.
Ellipspool var de jag köpte av, och de har folk som kan bygga också, jag skulle höra med dem.
Länken går dock till Svenska Poolfabriken som är lite billigare (Har inte jämfört jur kringutrustningarna skiljer, kan vara mer prisvärt med ellipspool om man kollar mer noga)
https://svenskapoolfabriken.se/vara-pooler/rektangular-stalpool/#tab-3c8ccc83c8fb3910584