Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Provade på en XPS300 att hoppa lite på hälarna, och mycket riktigt så blev det två runda ringar. Rimligt då jag lätt får över 300kPa på mina små hälar med mina 75kg. Det här har ju diskuterats på forumet en del, men kan inte se att nån löst det. Packat stenmjöl 0-4 har väl ungefär samma bärighet mot trycklast som XPSen, tror det skattas till 200-500kPa, så ser inte att det blir bättre att ha det ovanpå. Så. Har några uppslag:1. Lägga ett Epoxylager på isoleringen. Hittade en kille som säljer en hink för 500:- Det räcker till ett 3mm lager2. Glasfiber. Har inte hunnit kolla 3. Vinyl-klickgolv är helt oorganiskt och hårt. Men lite dyrare. De är lite för nya gissar jag för att hitta npn som river ut ett gammalt golv än4. Flytspackel. Lite oklart vad det har för bärighet5. Oorganisk fasadskiva. ”Weatherboard” Också oklar hållfasthet6. PE-skiva. Säljs tex till hästbås och släpkärror. Lite dyr. 700:- plus moms för 2x1m7. Undrar om det finns riktigt tjocka/styva vinylmattor. Blir väl dyrt. Borde kolla med en golvläggareTankar? Fler bra idéerLutar mot Epoxy…
Plot twist: Du "väger" 3kg i vattnet när du står på en badrumsvåg på poolens botten...