Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Tryckslangen klorpump  (läst 346 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Viper

Tryckslangen klorpump
« skrivet: maj 27, 2024, 09:21:42:42 »
Hej på er

Nån som råkar veta inner/ytterdiameter på tryckslangen för minimaster klorpumpen? Pahlen har bara 2m som reservdel och jag behöver ha 3m akut.

Poolgiganten

Utloggad nyburjare


Utloggad Erica

SV: Tryckslangen klorpump
« Svar #2 skrivet: maj 27, 2024, 16:45:00:00 »
Nu har vi inte mini-Master utan en äldre typ av automatik men sådan nylonslang har väl de flesta poolbutiker ? Minns jag rätt fanns det två olika diametrar. .Vi har bytt våra slangar vid två tillfällen eftersom det uppstått sprickor och läckor i dem efter några år - troligtvis beroende på att kloret skadar nylonet (har aldrig haft motsvarande på ledningen för saltsyra). Troligtvis fick vi en dålig kvalitet vid första installationen och när vi sedan bytte använde vi det som blev över första gången. Efter andra bytet har vi inte haft några problem med ledningen.

Jag kommer inte nu ihåg var vi köpte den för det var flera år sedan detta hände, men den såldes i metervara från en rulle. Vi har långt mellan klorpumpen och insprutningsstället eftersom vi för att uppfylla säkerhetskraven har klorbehållaren i ett annat utrymme än där vi har saltsyran.. Tror ledningen för kloret är ca 5 m lång. De två utrymmena är skiljda år med en vägg och en stängbar lucka i brandklass EI30. Kemikalierna skall ju inte kunna blandas ens om det börjar brinna. Jag kollade på en bit slang vi hade kvar från bytet, den är 4 mm invändigt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag