Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Stort tack till er som har bidragit med kunskap i denna tråd! Tack, Roger, för förklaringen - nu fattar jag hur det hänger ihop. Utifrån detta har jag nu bestämt mig för att strunta i alkaliniteten i mitt automatiserade system med Minimaster. Oj, vad mitt liv kommer att bli enklare. Jag nöjer mig med att kolla pH och klor. Och att vattnet ser friskt och fräscht ut, såklart. Återigen - tack!
Stort tack till er som har bidragit med kunskap i denna tråd! Tack, Roger, för förklaringen - nu fattar jag hur det hänger ihop. Utifrån detta har jag nu bestämt mig för att strunta i alkaliniteten i mitt automatiserade system med Minimaster. Oj, vad mitt liv kommer att bli enklare. Jag nöjer mig med att kolla pH och klor. Och att vattnet ser friskt och fräscht ut, såklart. Återigen - tack!Hej,Glömde en liten detalj.Alkaliniteten och syran motverkar varandra. Alltså dessa två tillsamman tar ut varandra. Vilket betyder som du upplever. Omöjligt att uppnå "rätt värden".Skulle mot förmodan pH svänga så har det inte med alkalinitet att göra då automatik används.Roger