Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Kalkputs som pool-beläggning...  (läst 3391 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad eng

Kalkputs som pool-beläggning...
« skrivet: juni 16, 2007, 15:11:54:54 »
...ungefär hur dumt är det..?
Vi går i väntans tider (väntar alltså på bygglov för pool...) och avundas alla er som redan kommit igång eller rentav är klara med era pooler...
Så här är det: Vi vill dels bygga en "riktig" pool och det blir då en liner-pool - allt ok så långt. Men se'n vill vi ha en liten barnpool (läs: barpool...) ca 80 cm djup som ska gjutas i betong=vattentätt.
På botten blir det samma sten som runtom, men så var det här med väggarna... Helst av allt skulle jag vilja ha kalkputs på väggarna (typ pizzeria-inredning, lite lagom ojämnt, sådär...), men frågan är ju då - exakt  h u r  dumt är det?...
Jag har tänkt att tömma lill-poolen vintertid och då blir det ju inte så knepigt att slamma om väggarna på våren om det behövs - däremot är jag  i n t e  villig att tömma poolen varannan vecka för att putsa å fixa.
Vad tror ni? Någon med erfarenhet av kalkputs? Idéer?

Återkommer hur som helst m info om vi bara får bygglovet nå'n gång..!
Mvh Stefan

Poolgiganten

Utloggad Maffe

SV: Kalkputs som pool-beläggning...
« Svar #1 skrivet: juni 16, 2007, 17:16:32:32 »
Skall du ha kalkputs i en pool så får du nog vara beredd att putsa/slamma den varje vecka.

//Maffe

Utloggad eng

SV: Kalkputs som pool-beläggning...
« Svar #2 skrivet: juni 17, 2007, 11:06:45:45 »
Ajdå... Är det så illa/dumt..?  :(
Finns det andra vita beläggningar som är bättre? Jag (tror) att jag helst inte vill ha epoxy/färg, då jag vill ha en matt yta. Idéer någon?
/Stefan

Utloggad Maffe

SV: Kalkputs som pool-beläggning...
« Svar #3 skrivet: juni 17, 2007, 13:50:31:31 »
Du kan använda en Spansk produkt som heter Drizoro Maxseal. Kolla www.bcn.se dom har grejer.

//Maffe

Utloggad eng

SV: Kalkputs som pool-beläggning...
« Svar #4 skrivet: juni 30, 2007, 12:12:02:02 »
OK - Ser lovande ut och skall kollas upp.
Tack för tipset!
/Stefan

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag