Magnus Målarn Pool Spa billigt Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Gullberg Jansson Prisvärda pooler! Svenska apotek med tillstånd

Författare Ämne: Kalkputs som pool-beläggning...  (läst 2425 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad eng

Kalkputs som pool-beläggning...
« skrivet: juni 16, 2007, 15:11:54:54 »
...ungefär hur dumt är det..?
Vi går i väntans tider (väntar alltså på bygglov för pool...) och avundas alla er som redan kommit igång eller rentav är klara med era pooler...
Så här är det: Vi vill dels bygga en "riktig" pool och det blir då en liner-pool - allt ok så långt. Men se'n vill vi ha en liten barnpool (läs: barpool...) ca 80 cm djup som ska gjutas i betong=vattentätt.
På botten blir det samma sten som runtom, men så var det här med väggarna... Helst av allt skulle jag vilja ha kalkputs på väggarna (typ pizzeria-inredning, lite lagom ojämnt, sådär...), men frågan är ju då - exakt  h u r  dumt är det?...
Jag har tänkt att tömma lill-poolen vintertid och då blir det ju inte så knepigt att slamma om väggarna på våren om det behövs - däremot är jag  i n t e  villig att tömma poolen varannan vecka för att putsa å fixa.
Vad tror ni? Någon med erfarenhet av kalkputs? Idéer?

Återkommer hur som helst m info om vi bara får bygglovet nå'n gång..!
Mvh Stefan

Marknadsledande inom Pooler.

Utloggad Maffe

SV: Kalkputs som pool-beläggning...
« Svar #1 skrivet: juni 16, 2007, 17:16:32:32 »
Skall du ha kalkputs i en pool så får du nog vara beredd att putsa/slamma den varje vecka.

//Maffe

Utloggad eng

« Svar #2 skrivet: juni 17, 2007, 11:06:45:45 »
Ajdå... Är det så illa/dumt..?  :(
Finns det andra vita beläggningar som är bättre? Jag (tror) att jag helst inte vill ha epoxy/färg, då jag vill ha en matt yta. Idéer någon?
/Stefan

Utloggad Maffe

« Svar #3 skrivet: juni 17, 2007, 13:50:31:31 »
Du kan använda en Spansk produkt som heter Drizoro Maxseal. Kolla www.bcn.se dom har grejer.

//Maffe

Utloggad eng

« Svar #4 skrivet: juni 30, 2007, 12:12:02:02 »
OK - Ser lovande ut och skall kollas upp.
Tack för tipset!
/Stefan

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Energisparprodukter

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Bästa pris på poolsvampen.
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!

Notice: Undefined variable: indexbanners4 in /home/varmepumpsforum/public_html/poolforum.se/forum/Sources/PortalBlocks.php(3593) : eval()'d code on line 19

Notice: Undefined variable: indexbanners5 in /home/varmepumpsforum/public_html/poolforum.se/forum/Sources/PortalBlocks.php(3593) : eval()'d code on line 30

Notice: Undefined variable: indexbanners5 in /home/varmepumpsforum/public_html/poolforum.se/forum/Sources/PortalBlocks.php(3593) : eval()'d code on line 42
Pool Spa billigt Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Svenska apotek med tillstånd