Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Ursäkta mina dumma frågor nu men jag kan vatten mer än el.Jag tolkar din text som att iSavern då funkar mer som typ en dimmer?Samtliga som har denna eller liknande men annat tryck på framsidan verkar nyttja den för att få ned ljudnivån. Men frågan är om förbrukningen går hand i hand med varvtalet vilket måste vara det som går ned och då sänker ljudet på pumpen?om det nu funkar likt en dimmer undrar jag om typ av pump då sprlar stor roll då jag vet att beroende av dimmer så kan ju den styra olika saker. hade en gång en lampa med järntrafo och den surrade fan när man dimmrade den med en dimmer för glödljus.Har sett en del på nätet som fått ett litet tjutande när dom använt iSaver där av min fråga.
Exakt , ni betalar för design, en snygg låda med en display och tryckknappar,,, för flera 1000 kr nä rman kan använda en sån här , redan för 12 år sen hade jag en sådan till en Astral 1-fas pump , ok jag fick inga värden i display men det spela ingen roll , jag körd det varvtal som fungerade bäst tll min poolhttps://ventilation.se/varvtalsstyrning-tyristor-vrs-1-0a.htm?fbclid=IwAR0dFrOwePH1zlip4P-M1W0cWS3u9zHPyHUkZpg_YVeU4UG7ppH-xpgf5Mw
Syftet med iSaver är väl ändå att kunna köra olika varvtal på olika tider på dygnet. Av olika anledningar vill jag inte stänga av pumpen helt på natten. Ser heller inte behovet att köra pumpen lika mycket på natten som på dagen när det badas och taket är av.Jag köper trådlösa strömbrytare till mina lampor som kostar 10 gånger mer än en manuell strömbrytare på Biltema. Anledningen är för att slippa bry mig om att släcka och tända lampor. Jag vill inte heller bry mig om att gå och höja eller sänka varvtalet på pumpen.
Hej,Detta tycker jag ändå låter spännande. Tänk följande scenario:Jag ställer min bypass efter fullt varvtal. Jag kan ta en signal från värmaren som drar ett relä. Jag kan också låta samma relä dras när solen skiner på poolen.Detta relä triggar då Max varvtal, när relät inte är draget låter denna mackapär, iSaver, pumpen att köras på ett lägre varvtal.Vinningen på detta är då främst en lägre elförbrukning med en viss besparing på räkningen som följd. Jag behöver då inte heller trixa med bypassen.Förstår att ”biljetten till karusellen” kanske kostar mer än vad jag sparar i pengar men så tillvida inte elpriset ökar ännu mer. Men jag gör en energibesparing iallafall.Synpunkter på det?