Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag brukade förvara den i en hink bara, utomhus. Se till så att inte barn kommer åt den förstås, och var lite försiktig med stark och sur klorlösning från den i hinken.En torkad puck kan du använda igen.
Så blir det ju med puckar som man lägger helt öppna i skimmer, ,man får en kraftig klorökning ganska direkt.Det är därför de allra flesta puckar ligger i en plastpåse, klipp bara upp ett eller två hörn, prova dig fram så lär man sig vad som är lagom.Oom puckarna kommer utan påse, stoppa dom i en fryspåse o gör samma sak
Har du vatten i hinken? Kanske dum fråga.
? vad är det för puckar med påsar som löses upp ?? aldrig hört då borde ju dessa vara till för att fördröja. men löses upp för snabbt , är det papperspåsar ? Jag lägger pucken i korgen , inte direkt i skimmern , trodde att kloret skulle påverka negativt när pumpen var avstängd o då lättare att köpa ny korg... men jag har haft samma kort i 12 år !!
Nej, men det blev väl regnvatten ibland. Det kan vara starkt, så var noga med att hälla det i poolen och inte på gräsmattan etc.Bra där med att klippa hörn på påsen, det gjorde jag också men hade glömt det Puckar utan påse fick man plocka ur ibland.Läser ibland att man avråder från att lägga puck i skimmern pga det blir starkt och surt när pumpen står still, och sedan kommer det en dos av det ner i systemet när pumpen startar, vilket sägs kunna orsaka korrosion. Det verkar dock som många gör så, inkl jag själv, utan problem.