Spännande projekt!

Jag skulle inte rekommendera något "slarvjobb" som gör att det blir krångligt att ha poolen i drift med fräscht vatten.
Att ta upp hål för riktig inlopp och skimmerutlopp kan väl inte vara allt för svårt kan jag tycka, i värsta fall kanske du måste ta dit någon firma som har prylar för att borra igenom både betong och armeringsjärn.
En annan möjlighet är att du höjer kanten på poolen med en trästomme ovanför befintlig betong, kanske kan du höja den så pass mycket att du får in både inlopp och utlopp i påbyggnaden?
Om du borrar och fäster påbyggnaden rejält i betongen så borde det inte ha så stor betydelse att den sticker upp lite ovan mark, vattentrycket blir ju inte jättestort längst upp på poolväggen.
runt 143-145 cm vattendjup är ett bra djup för de allra flesta vuxna.
Om du behöver fylla på med lite isolering eller sand i botten av poolen för att den inte skall bli så djup så kanske du behöver borra hål i betongbotten, ett hål i varje hörn t.ex.
Jag skulle i alla fall köra med liner, och höja väggarna så att du får fullt baddjup - borde inte bli så dyrt heller kan jag tycka.
Det som inte blir optimalt är väl att ha insprutarna så högt upp, men i andra sidan är det väl knappast jättesvårt eller dyrt att få två hål för insprutarna borrade genom betongen?
Skimmern skall sitta högt, så den skulle passa perfekt i en påbyggnadskant ovanpå betongen.
Det skulle säkert även gå armera och forma och höja kanten med betong, men det blir nog både dyrare och mycket mera jobb.
När stommen är fixad är det bara måttbeställa en liner, men räkna inte med leverans innevarande år, det är stor brist på liner i världen just nu.
Som poolbotten används ofta antingen en typ av matta som liknar "liggunderlag", men bredare och längre, eller någon form av "konstgräs".
På väggarna sätter man normalt en tunn cellplast som limmas mot underlaget innan man sätter linern.
Vi gjorde misstaget att bara limma upptill och nedtill, och det var ett misstag, kan gå in mer på det om du funderar, men min rekommendation är att limma hela ytan för att undvika att man över tid för veck på linern.
När vi renoverade vår pool för några år sedan så slopade vi mattan på väggarna helt, men vi har ju helt släta rostfria poolväggar, så risken för att linern skall skadas är liten, OCH vi satte en tjockare armerad liner som tål mer stötar utan att det går hål.