Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har köpt en Aquaheat 60 till min knappt 20 kubiks ovanmarkspool.Det skiljer så lite i pris mellan 45 och 60 och jag misstänker de dryga 8 kW kommer behövas för att det inte ska bli allt för ansträngt.Tror att med största sannolikhet kommer Aquaheats serie ifrån samma fabrik som Gullberg och Janssons P-serie.Samma manual, samma specifikationer och när jag påpekade till polarpumpen att mitt vintertäcke saknades kom ett kuvert ifrån Gullberg och Jansson.Har precis fått igång cirkulationen så har inte testat pumpen än men hoppas den ska funka bra.
stadga upp slangen så nära pumpen du kan , på sikt pallar inte gängorna på pumpen med att hålla uppe vattentyngden i slangen bäst är fasta rör
Ja jag gör installationen själv, bara ta det lugnt och metodiskt lätt att glömma en mutter när man limmar.Försöker också att minimera böjarna genom att planera lite.Nu är pumpen på plats men limmet tog slut så blir fortsättning i veckan.