Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Lutning mäts på valfri längd och ska uppfyllalutningen L/600 (vilket motsvarar 0,17 %)med lägst ± 8 mm och högst ± 20 mm tolerans. Att sätta en lägsta och högsta tolerans innebäratt kraven varken blir orimligt lätta eller svåra. Lägstagränsen innebär att alla mätsträckorunder 4,8 m får luta maximalt ± 8 mm och högstagränsen innebär att alla mätsträckor över12,0 m inte får luta mer än ± 20 mm. Måttdefinitionen säger: ”Avser lutning i mm över enbestämd mätsträcka L, som kan avse en komponents höjd, t.ex. vägg eller pelare, ellerlängden av en godtycklig sektion i tak eller golv. Lutningen relateras till ett horisontalt ellervertikalt plan och kan även benämnas höjdskillnad.
Jag skulle aldrig acceptera 5 cm lutande platta, dels blir det svårt att bygga snyggt, och dels kommer det ju rimligen att belasta poolstommen ojämnt på olika sätt.Att det ens går gjuta så dåligt?Inom 1 cm är väl mer rimligt.Vattenlinjen i poolen kommer att bli väldigt "sned", dessutom - det kommer att se helt sjukt ut när poolen är fylld.Nu kanske de tänkt justera höjderna på nåt sätt, det vet jag inget om - men du kan inte låta dem bygga poolstommen så snett.Personligen skulle jag nog sikta på max 1 mm/meter.Hittade detta i ett annat forum, kan inte svara för korrektheten, men verkar vara väl initierade uppgifter: