Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
För dig så borde denna fungera!32mm till 38mm 2-vägs-multi-adapter:(a.k.a Gre 40009 – Anslutningsstycke för 2 simslangar, Ø 32 och Ø 38 mm)https://amzn.eu/d/5X16uUPHar även hittat en adapter som troligen passar direkt på Splash 35:an, @ Bauhaus... ska gräva mer i det när jag plockar isär VP för säsongen. EDIT: Passade ej.. För övrigt har jag uppgraderat mitt värmesystem.Har nämligen köpt ett demo-ex av en Swim & Fun Pico 5R 5kW , så nu kan jag även kyla vattnet om det blir Målillarekord i Sverige igen... haha Även om vi är mycket nöjda med Splash 35:an, är primära orsaken till bytet är att vi badar så ofta, att april-maj och september-oktober även blir badmånader med kupoltaket på.Splash 35:an funkar fint maj-september i södra Sverige, och helt OK i Norra Sverige, men Pico 5R jobbar ända ned till -5°C utetemp! vi tänker använda poolen som ett riktigt stort spabad/barnpool, april-oktober, typ.. med kupolen på så kvittar utetemperaturen, då den luften får i princip samma temp som poolvattnet (32°C i vattnet ger, typ 30°C i luften).Splash 35 klarar ca +15°C på utedagssnittempen @ 5 m3 och isolerad underdel/bubbekplast/kupoltak. Så 15°C i snitt i luften, över dygnet, ger 30°C i vattnet.Pico 5R sägs även vara tystare Pico är typ exakt lika högljudd, men ger 40%-50% mer kräm om jag tolkar märkskylten rätt! (2.75kWut vs 3.8 kWut, samt 600Win vs 900Win dock vid 15°C luft, 26°C vatten).Är ungefär samma formfaktor som Splash 35:an, men Pico 5R är lite tyngre och större.Splash 35: 19 kgPico 5R: 28 kgSplash 35:Produktdimension (BxHxD mm)310x356,5x375Pico 5R:Produktdimension (BxHxD mm)290×430×470Min uppställning finns bifogad (ja.., jag ska jämna till de utkastade Ikea-plattorna i höst när all utrustning är bortplockad!) Tänker även att jag gör en videorecension om Splash 35:an och lägger upp här. Hade tänkt mig 3000kr, och då ingår kringutrustning såsom skyddsbox för jordfelsbrytare, 2 slangar, 4 slangklämmor, och leverans i Umeå med omnejd. Kan posta om köparen står frakten. Detta är en poolvärmepump som fortfarande har mycket kvar att ge Jag gör i samma veva som Splash 35-filmen även en Pico 5R-film Kommer nog bli poppis, många skaffar dessa plaskdammar istället för att åka utomlands, då lågkonjunkturen blivit ett faktum.
Vänta, vadå? Har du två poolvärmepumpar nu (minus en uppsättning slangadaptrar) ? :O
Tjena,Har också denna värmepump och mina slangkopplingar har som några andra här blivit deformerade. Lyckades någon hitta någon som passade?