Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har också köpt från annat ställe betydligt billigare. Blue connecten visade sig vara felkalibrerad vid leverans och är nu återställd av leverantören.
Mätning av pH med sensor kräver kalibrering. vill man ha tiondelar krävs kalibrering varje vecka. Hundradelar varje dag. Naturligtvis att det visar fel med pH. Inte kalibrerad på flera veckor innan leverans. Har inget med märke eller leverantör att göra.Har varit mycket hugg på denna produkt senare tid. Mitt tips! Placera denna i en bypass och inte i ordinarie flöde.
Jag uppfattar det inte som att Roger protesterar mot klagomålen, mer att det krävs kalibrering om en pH-sensor skall visa korrekt.Typ att det är självklart.Håller med om att tillverkaren inte borde skriva som de gör.Kanske kan placering i en bypass göra att den visar mer korrekt? som Roger skriver.Och, jag vet ju inte vilka krav tillverkaren har när de menar att man inte behöver kalibrera, kanske är deras specifikation att den skall visa mindre än 1 pH fel?