Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nej, du är verkligen inte ute och cyklar och jag har också samma utrustning och mer från Pahlens, och det går sönder här med.... Nästan varje säsong får jag köpa nya prylar för att det har gått sönder saker, börjat rosta och annat elände. Naturligtvis händer det efter några år så någon garanti går inte att utnyttja utan det är bara att slanta upp som vanligt. Just hänvisning till felaktiga vattenvärden har jag också fått höra vilket ju är ironiskt när just MiniMastern sköter detta . Jag skulle dock personligen bara beställa en ny bygel och inte bli besviken om det inte blir ett garantiärende och acceptera att poolprodukter verkar vara ett under av dålig kvalité.
HejJag har också haft samma problem runt just byglarna / doseringsslangarna. Smådroppat lite under ett par år vilket gör att det rostat lite på skruvarna , har inte direkt brytt mig så mycket utan filat bort det mesta och kört på rostskyddsmassa på. Tror definitivt inte på förklaringen med aggressivt vatten för jag har också precis som du, kalibrerat och kontrollerat att värderna är korrekta. Har du din minimaster utomhus? Grannen har precis samma utrustning men inne i isolerat utryme. Han använder alltid mitt vatten och kalibrerar mot så vi har precis samma värden = ingen rost trots lite droppande här o var.I år tog jag tog tag i problemet för att lösa de små dropparna. Skruvade av hela kopplingen igen, på med ny gängtejp x2 istället samt lite silikonfett = inte en droppe längre.Vad gäller pahlens generella kvalité etc har jag också lite mer att önska. Är faktiskt inte jätteimpad för så pass "dyra" produkter överlag.
Det kan ju också vara så att poolkungen provat ta denna typ av reklamationer vidare till Pahlens och har blivit nekade där, och helt enkelt bara "skickar vidare" deras dåliga förklaringar istället för att själva behöva stå för kostnaden?Jag har ett liknande exempel på en produkt som vi säljer i webshoppen där kunden reklamerade en ej fungerande enhet.Jag skickade ned den till tillverkaren för att få en ny, men hör och häpna när de säger att enheten är 6 år gammal, i vart fall kretskortet inuti... Så vi får ingen ny.Jag kontaktar då kunden (som troligen bytt ut det från en gammal ej fungerande enhet) men han vägrar kännas vid detta...Jag kontaktar åter tillverkaren och menar att kunden inte känns vid att det skulle kunna vara möjligt, för HAN har inte bytt ut något kretskort, så jag menar då att någon anställd hos tillverkaren ju möjligen kan ha satt in ett trasigt gammalt kort (från sin egen eller bekants trasiga enhet) och skickat ut den "som ny" från fabriken.JAG menar att jag absolut är utan skuld och begär att vi i vart fall står för halva kostnaden var - men leverantören vägrar i sten.Resultatet blev att jag fick stå för hela kostnaden trots att jag med 100% säkerhet inte hade någon skuld i det hela.I ditt exempel så är det nog motsvarande, men Poolkungen får stå för kostnaden som i detta fall borde vara avsevärt mycket mindre, men ändå kan kännas "orättvist" för dem.Ansvaret rent juridiskt ligger dock på Poolkungen, om det finns garanti kvar på sakerna, har garantin gått ut så gäller reklamationsrätten.Reklamationsrätten gäller i tre år, men då skall du kunna bevisa att felet varit ursprungligt, vilket blir svårt, det är ju inte helt omöjligt att det skett någon form av yttre åverkan som gjort att det börjat läcka?Slutsatsen måste bli att Poolkungen agerat korrekt förutsatt att de inte har garanti som fortfarande gäller, då skall dom bevisa att du varit vållande, vilket blir svårt för dem.