Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag kollar värdena nu idag igen så får jag se. Tyckte nog mest det var märkligt att ph låg på en högre nivå än innan jag lade i ph-.Idag kom pooltäckningen. Gissa om jag höll på att få hjärtinfarkt när det stod 5,5 meter på paketet. För er som inte är up-to-date med historien så fick jag fel poolstorlek samtidigt som pooltäcket var ”rätt”. Trots förtur på fabriken har det tagit 9 v att få hem ett nytt. Som tur var så läste jag på etiketten med kollistorleken… Täcket är ett Royal Tec RIB-cover. Ser inte mycket ut för världen med tanke på priset, kraftig pressening med genomgående alu-rör. Men en enkel konstruktion passar vår poolmiljö där ett tak inte hade fått plats.Tyvärr kom det inte med nedsänkbara pinnar för spännanordningen. Någon som kan tipsa om var en hittar sådana? Behöver både för trä- och steninfästning. Funkar ett sånt här även för min täckning (där man använder spännband istället för stroppar)?https://www.poolkungen.se/dolt-stroppfaste-p217?idx=221
Hur lång tid tar det för att ta av ett rib cover?Jag har ett vanligt skyddstäcke med stroppar och har nu landat i en metod som gör att jag får bort täcket på 4 minuter helt själv och med en byggarbetsplats på stora delar av området Tror att jag kommer få ner det till iaf 3 minuter när allt är färdigt och de dolda pinnarna är monterade.