Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Gör du vanlig cement?Normalt brukar man väl fylla med torr "magerbetong", alltså ca 30% så "stark" mix som vanligt (Om jag minns rätt) - den håller ihop men går rätt bra att ta sönder om man behöver av någon anledning.Vad står det i dina instruktioner?
Du kan väl göra ytterligare lite magrare just vid lampan om du känner dig osäker, men att helt strunta i cementen tror jag inte på.Jag skulle nog dessutom fylla på med lite mer vatten innan du motfyller med betongen, sand/betong är mycket tyngre än vatten så det finns en risk att poolväggen trycks in om du inte går före med vattennivån.
Du kan väl göra ytterligare lite magrare just vid lampan om du känner dig osäker, men att helt strunta i cementen tror jag inte på.
Jag har i alla fall aldrig sett någon skriva att magerbetongen varit ett problem vid reparationer - så jag antar att det går rätt bra att få väck om/när man måste reparera.Skimmern som ligger ovan mark har jag bara delvis överfylld hemma hos oss, det är i alla fall bra att ha lite fyllning på undersidan om man som hos oss kan gå på locket till skimmern. Nu är den väl iofs avlastad mot trallen, men ändå, att det finns nåt som avlastar på undersida skimmer ser jag som en fördel i alla fall.Du fyller ju med magerbetong för att väggarna inte skall tryckas in om du måste tömma poolen, så jag skulle nog sätta magerbetong hela vägen, det räcker ju om det rasar in sand vid lampan för att det skall kunna trycka in väggen just där, vilket medför ett mycket större underhållsjobb än om väggarna håller sig medan poolen är tömd.
Jag vågar inte uttrycka mig om din fråga kring böjar men har en annan fråga till dig. Fick du med exakt antal skruvar till skimmern eller fick du någon skruv över?Nyfiken.