Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Intressant läsning.Ungefär mina upplevelser av Folkpool Det där med tempen tänkte jag starta en tråd om. Efter att spapacken gått i sönder efter 2,5 år(?!) så tog jag diskussionen med reparatören.Efter 45 min när frugan badat gick det ner från 38 till 36 grader. Det var då 7 grader i luften.Är det normalt?
1-fas bad kör antingen värme eller pumpar, aldrig båda samtidigt och då sjunker såklart värmen fortare.
Hej Glenno och ni andra som har spa bad. Vi är 1 familj på 5 personer där mina 3 barn är 11-17 år gamla. Glenno skriver med 2 bad per vecka blir ca 2000-2500 kwh /år för elen.Badar ni alla i familjen samtidigt? Jag tänker att kanske jag och frun badar själv 2 ggr/vecka och mina barn 3 ggr/vecka då blir det 5 ggr/vecka. Blir elkostnaden då det dubbla eller mer? Typ 5000-7000kwh/år?Eller kör man spa badet ej på full mode då vi är 2 i badet och behöver inte ha alla pumpar igång?Hur mycket kostar det?Med vänlig hälsning, Albert