Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vill du nödvändigt täcka den vita plasten?Annars skulle jag nog bara gå mot (nära) poolväggen med en bräda som skruvades på trallgolvet. Lite svårt att förstå hur du tänkt med dina förklarande bilder tycker jag?PÅ den låga delen av altan skulle du ju kunna göra en solfjäderformad upphöjning runt hela poolen med plankorna gerade för perfekt passform och låta dem sticka in en bit över kanten.Gör en liten skiss på hur jag tänker.
Jag förstår inte kopplingen dom gör till träfasad. VP ska ju stå minst 2-3 dm från vägg så vad har träfasad med stativet att göra? Stativet ska skruvas i underlaget så att det står statigt. Jag byggde ett litet trädäck till VP. Placeringen är på berg som lutar så benen är olika höga för att få trädäcket plant. Har man en betongplatta som underlag så går det nog lite snabbare med ett färdigt stativ.
Skippa slangkopplingar i största möjliga utsträckning. den deformerar gärna slangen och det är det som antagligen hänt nu och därför får du det inte tätt.Men unionare så är det bara byta packning om den inte skulle vara tät. det kan hända om packningen är gammal eller om man skruvat åt den för hårt så den blir tillplattad. så byt du till pvc rör och unionare så kommer du få minst med strul framåt.