Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Det finns de som har pump ovanför vattenlinjen. Men då bör man ha väldigt tätt och eventuellt backventil. Fallet behöver du inte bry dig om, pumpen suger vattnet. Det är bra fart på vattnet så det flödar på ordentligt där.
Liten uppdatering. Grävandet fortsätter här, dock har inte marken tinat helt så det blir lite sektionsvis. Man går ju runt och funderar en del på nästa steg osv. En konkret sak jag tänkt på är hur man lägger dräneringsrör för en rund pool? Har läst att man helst ska ha styva dräneringsrör för att det är lättare få till rätt fall men det går ju inte med ett runt hål. Jag antar att jag ska lägga i en slinga med en utvald punkt som högsta höjd och sedan ett konstant jämnt fall åt båda hållenSlingan kopplas på i dräneringsbrunn med en T koppling? Se bild.Vilket leder sedan till fråga tre. Bygger man ett lätt fall med makadamen? se bild med lite färgglada streck.Eller... Hur ska man göra?