Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Skönt att kunna vara ledig så länge, kan tänka mig att man hinner med en del även om man kanske är behov av ledigheten eftersom jag antar att du jobbat en längre period när du är ledig så länge 50 mm blandat PVC-rör och slang har jag och det blir en med lutning på allt så jag kommer kunna tömma slangarna som ligger utomhus helt under vintertid. Eftersom jag kommer ha hela teknikrummet i källaren med värme så är det kanske inte lika noga att allt blir helt tomt på vatten där, men det kanske inte är bra att låta saker stå med vatten i sig över vintern eftersom det inte är något flöde på grejerna, eller vad gör ni andra på vintern som har tekinkrummet i ett varmt utrymme?En fråga till när det gäller teknikrummet, spelar det någon roll om man använder sig av slang eller rördragning mellan filterhus samt pum, uv-lampa och värmeväxlare. Tänker att det kanske ser bättre ut med en snygg rördragning än slang men har det någon betydelse funktionsmässigt?