CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Outl1 Foibe med Balboa VL260. Nybörjarfrågor  (läst 2347 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niklas-spabad

  • Gäst
Niklas-spabad
Outl1 Foibe med Balboa VL260. Nybörjarfrågor
« skrivet: november 12, 2020, 07:25:27:27 »
Hej,

Köpt ett enkelt spabad. Blev ett enkelt sådant, som var rätt litet. Gick att ta det genom huset (radhus)

Fyllt badet och allt fungerar. Men en sak som jag inte riktigt förstår. Badet verkar skall använda en och samma pump till både massage strålarna samt cirkulation för värme och rening av vattnet.

Dvs när poolen renar, så sker det genom att munstyckena sprutar vatten, på det lägre effektläget (som även går att välja när vi badar)

Jag har valt attt lämna vredet (det svarta på ovansidan av badet) öppet, då jag kraftigt reducerat möjligheten att vattnet kan flöda om jag stänger detta.

Stod inget i manualen om hur man skulle göra. Någon som vet?

/Niklas

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Outl1 Foibe med Balboa VL260. Nybörjarfrågor
« Svar #1 skrivet: november 12, 2020, 14:49:39:39 »
Skulle tro att de säkerställt tillräckligt flöde för att värmen och filtreringen skall fungera oavsett hur du justerat de ventiler som finns, men det är bättre ju högre flöde du får både för värmen och för filtreringen, så jag anser att du tänkt rätt.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag