Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Någon typ av betongstomme skulle jag också välja. Overflow är snyggt men inget jag skulle lägga pengar på. Pooltak skulle jag inte vilja vara utan, det förändrade vår användning av poolen fantastiskt mycket till det bättre. Nu kan vi bada oavsett hur kallt, blåsigt och regnigt det är. Under taket är det alltid dryga 30 grader både i vattnet och luften. Taken är sällan vackra men ett lågt tak stör mindre än ett högt. Tak och overflow blir svårt att kombinera men det gäller nog även lamellöverdrag och andra typer av överdrag gissar jag. Motströmsaggregat tröttnar jag på ganska fort så det skulle jag inte lägga pengar på, de bullrar som sagt en del också.
Det verkar vara Thermopool som är den bästa lösningen för oss. Har ju fjäll både på ena långsidan och under poolen i dag. Blir riktigt stabilt då kan jag tänka mig.Har fått erbjudande i Norge på dessa priser:1. 3x7 pool inkl trapp och VVS: 90.000 NOK2. Nedfäld lamellrulle: 110.000 NOK eller lamellrulle på terrassen: 72.000 NOK (bägge motoriserade med fjärrkontroll)3. Motströmsaggregat: 26.000 NOKHur verkar dessa priser mot Sverige?Dom anslår byggtid till 3-5 veckor (när jag gör allt själv och får in en betongbil två gånger). Varför tar det så lång tid? Är det pga härdningen?